Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av karleksdravel - 10 oktober 2007 12:18



Detta är väl egentligen ett helt underbart sätt att hitta sitt lugn på under vatten!
Där skulle iaf jag trivas som fisken i sjön ;)

Av karleksdravel - 10 oktober 2007 11:24

 

Riccardo  "ihjälsparkad"

Andreas "spark i huvudet och hamnade i koma"

Handikappad 55 årig man "misshandlad till döds"









Detta var vad som fick mina ögon att fastna på första sidan i tidningarna idag...2 st tidningar orkade jag med sen fanns det inget mer att säga.
Allvarligt talat...vad händer med våra barn? Hur har det kunnat gå så här snett...Jag vet att detta inte är nått nytt men det får ju för fan inte pågå på det här viset. Vem bär ansvaret för att det händer sånna här saker?
Ungdomarna? Poliserna? Samhället eller var?

Nu kommer nog många reagera på mig Be My Guest!
Men detta är min teori
Många föräldrar tappar kontrollen över sina barn tidigt när man inte inser att uppfostran inte ligger hos föräldrarna utan det är barnen som fostrar föräldrarna...Visst har samhället ändras sen jag var liten och hade min mamma hemma dagligen, vilket inte jag hade möjlighet att vara för min dotter. Men bara för att hon var tvungen att vistas bland andra människor på dagarna så hade jag klargjort för henne vad som gällde i vårat hem. Man måste vara tydlig och det må vara fort!
Men för fan låt inte barnen fostra er.

Jag hamnade i ett samtal med en man för inte så längesen där han berättade lite vad som försegick i ett speciellt köpcentrum...Jag bara gapade (jag borde egentligen inte vara chockad) och kom till insikt med när han berättade hur det låg till med civilpoliserna på detta ställe...Då känner jag att jag skulle vilja ingripa...göra något...vågar jag göra något?

Samtidigt tycker jag det är tragiskt att ungdomarna måste göra på detta vis...uppmärksamhet samt att vara någon, att höra hemma hos någon!

Kanske lite kluddigt det här och jag orkar inte föra diskusionen fram men för fan ta hand om er och era ungar...våga be om hjälp tidigt!


Av karleksdravel - 10 oktober 2007 10:35

Denna veckan bara rusar iväg ju. Hinner knappt med allt jag hade tänkt mig göra denna veckan!

På Lördag ska vi ner till min systerdotter som fyller 19 år...träffa annat folk som man inte träffat på väldigt länge, ska bli riktigt kul. Gubben jobbar så klart på lördag kväll så vi måste åka därifrån tidigt för att han ska hinna hem =)

Diskmaskinen verkar funka riktigt bra så nu blir det inget diskande på bra länge *pustar ut*

Känner mig inte alls bra idag...känner mig hängig och orkeslös...Ingen lust att göra någonting men samtidigt  vet jag att det måste göras.

Nu ska jag försöka masa mig upp för att sätta på en kopp kaffe (kanske ska kolla OM dottern är hemma eftersom hon började bli rätt förkyld igår)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards