Direktlänk till inlägg 20 oktober 2007

ARGHH

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...

Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv.

Frågar henne (eftersom hon inte tar upp det själv) om dom har funderat över hur dom ska göra till jul (har ju frågat om dom vill fira julen med oss hos gubbens mamma) får til lsvar att det blir inte för att dom känner inte hans familj får jag som ursäkt...dålig ursäkt enligt mig eftersom hon säger att dom hade gärna firat den hemma hos MED hans familj...Och när jag sa till henne att jag förstår inte skilnaden med att fira den hos mig i min lilla 3:a tillsammans med en massa folk hon inte känner eller vara hos gubbens mamma som har platsen som hon inte träffat. Jag köpte inte hennes ursäkter iaf som hon sa och försökte få henne att förklara för mig vad orsaken var...Men dom är så fruktansvärt (jag vet inte vilket ord jag ska använda här) elaktbekväma...undra om någon förstår mig när jag säger på det viset...för jag kan verkligen inte fatta vad orsaken är...Kan det vara för att förslaget kom från mig och inte min 10 år yngre bortskämda syster tro?

Så nu kommer jag att få tillbringa julen med en familj jag inte känner eller ens har lust att fira julen med...JAG VILL FIRA DEN MED MIN ÄLSKLING JUH!

Vi snackade lite om det och kom fram till att vi kanske åker dit en snabbis på fm/em och åker hem efter kalle och fira den hos svärmor...för jag har ingen lust att fira julen med min mamma på kvällen...inte en chans när hon beter sig på detta vis...Tröttsamt verkligen.

För fan lyd mitt råd kära läsare att har ni egna barn som har vuxit upp och gärna några st...för helvete behandla dom inte olika för att ni känner för det bara...ursäkta ordvalet...Men jag skulle aldrig i hela mitt liv på nått sätt stöta bort mitt/mina barn för att det passar mig...

Satt o pratade med min storasyster om det för ett tag sen och kom fram till att vi har fått fostra oss själva och insett på egen hand vad som är rätt eller fel samt fått ta reda på hur man vill bli bemötta och bemöta andra på det viset...Sen skulle vi aldrig ge oss när det gäller våra barn...Skulle min dotter må dåligt eller skrika åt mig så vill jag ju ha reda på sanningen och inte bara vända ryggen till eller klappa på axeln med ett "det löser sig"


Näää nu återgår jag till min gourmet mat samt vinet som står i köket...Var bara tvungen att skriva av mig lite

 
 
Ingen bild

zofii

20 oktober 2007 23:20

Jag hoppas verkligen du har en trevlig kväll, trots det som hänt... Så jävla tråkigt att man ska behöva bli besviken och arg på sin familj hela tiden... Kram till dig!

 
tussegumman håller med

tussegumman håller med

21 oktober 2007 16:49

Jag känner igen mig precis! Du vill väl och räcker ut handen till dom och dom bara skiter i dig! Detta har jag upplevt i våran familj också när det gäller mina föräldrar! Är just nu i en jättekonflikt med mina föräldrar som beter sig som små barn när man försöker göra allt för dem! Jag kan ringa och bjuda dem och får då höra att de inte kan komma för att de inte har några pengar och helgen efter så har de varit i Göteborg utan att kontakta mig sådant känns! Ja förstår hur ledsen du känner dig men man får försöka se om sitt hus och strunta i dem. Fira jul ensamma vet jag då blir de nog fart på dem/Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
gulligagumman

gulligagumman

22 oktober 2007 11:20

Vad ledsamt! Säger som tussegumman, fira jul ensamma! Det funderar vi oxå på att göra. Orkar inte vara trevlig och fråga och få till svar att dom inte kan eller vill.

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

23 oktober 2007 09:18

Tack zofii jag vet precis vad du menar

Kramar om

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

23 oktober 2007 09:20

Tussegumman.

Om det ändå vore så enkelt att bara skita i det o se om sitt eget...set maler i skallen på mig hela tiden och folk säger olika saker till mig hur jag ska göra så jag blir aldeles vimmelkantig Åhhhh

Tack för att du delade med dig

Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

23 oktober 2007 09:21

Gumman: Hur kan man bara välja bort sina barn eller välja bort någon som bara vill dom väl? Jag förstår det bara inte...*suckar*

 
Alma

Alma

25 oktober 2007 13:05

Är det min mamma du snott? De verkar i alla fall väldigt lika! Sorgligt!
*tröstkram*

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Av karleksdravel - 18 oktober 2007 20:51

Flying Pickets Bon Jovi Europe Kim Wilde Bette Midler Slade     (Tryck på bilderna för att se musikvideon)   ...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards