Alla inlägg den 17 april 2007

Av karleksdravel - 17 april 2007 22:27

Tröttsamma ex....Min dotters pappa betalar inget underhåll o jag har frågat om han på egen vilja skulle vilja bistå med lite pengar...men det går ju inte för att nu ska han bli särbo o då blir det så himla jobbigt för dom...*suckar* Nu har han ställt till det igen med att säga att han inte kan betala hennes resa ner i helgen för att han har inga pengar...så hon frågade mig om jag kunde betala hennes resa...Men varför ska jag göra det för??? Vi har det tillräckligt kämpigt här hemma juh...varför ska jag hjälpa han som inte hjälper mig...för vad egentligen...för att hon ska sitta hemma hos dom o vid datorn hela helgen...nä du tack...Nu ska jag ta mig ett snack med henne för att se hur hon känner för detta...Återkommer kanske senare...Tjingeling

Av karleksdravel - 17 april 2007 10:16

Idag finns inte dödshjälp i Sverige...Alla har sina åsikter om just detta ämnet men jag har en teori om hur det är...I Sverige så är vi så måna av att ha våra nära o kära vid liv så länge som möjligt...Men sen kallas man djurvän när man väljer att sätta en spruta i sitt djur som får den att somna in för att man inte vill se den lida...sätt den tanken i människorna med...tror ni verkligen att dom som ligger i koma vill ligga där o låta andra komma o prata med nån som varken hör eller förstår utan vill bara ha det lugnt o somna in?

Av karleksdravel - 17 april 2007 09:11

Igår vart gubben sjuk när jag hade varit o handlat...Jag vart lite rädd att han skulle bli såpass dålig att han inte kunde jobba tors,fre och lördag...Vi behöver dom pengarna o nu va det la ett tag sen sist han jobbade =) Men han piggnade till o krängde i sig köttfärspaj som jag hade lagat till oss =)

Sen va det full rulle på han...konstigt att man kan bli så dålig o sen bara det går över på en liten stund...Själv är jag trött på att vara sjuk...3-4 (tappat räkningen) förkylningar på bara ett par månader o den sista förkylningen drog med sig en magsjuka med...Nu hoppas jag inte att jag blir mer sjuk detta året iaf =)

Av karleksdravel - 17 april 2007 08:24

Jag har en familj vars dotter är gravid...o dom gör en sån stor sak av det tycker jag...ALLT kretsar kring barnet o aldrig mamman...sen har mamman ett barnbarn en bit härifrån o när dom är på besök så finns inget annat än barnbarnet.

Visst skulle jag med vilja vara gravid nu men jag är nog lite smartare än så o inte tänker på mig själv...Jag tror att hon som är gravid ville bli det av en enda anledning o det är att synas...O det är klart att man syns för mamman när hon är så galen i småbarn...

Jag är redan trött på att höra om barnet trots att vi bara ha vetat det i drygt 3 veckor...*suck*


Så just nu undviker jag att träffa dom...syselsätter mig så mycke jag kan för att slippa pratet om barn hit o barn dit...

Av karleksdravel - 17 april 2007 08:15

Happy Feet Happy feet är en underbar film som jag tipsar er att kolla på...En pingvin som sina släktingar inte kan sjunga men han har en annan gåva. Han kan steppa...men det är ju inte vad hans familj vill att han ska göra. Bra tecknat o bra handling för att vara just tecknat

Av karleksdravel - 17 april 2007 08:07


 Underbart o vakna tidigt o sitta på balkongen en stund o njuta av kaffet...va lite väl kallt på morgonen men det struntar jag i =) Fåglarna kvittrar o det är lugnt o skönt...Mmmmmm =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards