Direktlänk till inlägg 9 september 2007

Godmorgon alla morronpigga

Av karleksdravel - 9 september 2007 10:28

Jag är inte direkt pigg idag...

Vi var på kalas igår och hade så fruktansvärt roligt....Jag skrattade som aldrig förr och gubben var i sitt esse och snackade engelska med en Irländare som bara har bott i sverige i 6 dagar sen (svärsonen till hon som fyllde år flyttade hit till sverige då)

Vi dansade och hade oss och hann även med lite lekar. Dels en lek från Irland som Andrew lärde oss...

Man satt i en ring och en skulle börja med att säga Fuzzy Duck och nästa skulle säga likadant. När någon säger Does he så skulle det byta håll och nästa person skulle säga Ducky Fuzz och så skulle det hålla på så där...Sa någon fel så skulle man ta en slurk av en dricka (gärna i alkoholväg) Testa det för det kan bli rätt kul om folk redan är lite på pikalurven. Jag sa fucky duzz vid nått tillfälle kommer jag ihåg.

Grejen var den att denna Andrew har ju gjort denna några gånger så han missade inte en endaste gång.

Men då kom gubben med en lek som var lika rolig

Sitt i samma ring (helst inte för många personer) och sätt händerna på bordet. Jag ska lägga min högra hand över grannens hand till höger och min vänstra hand över grannens hand till vänster om mig...Och så börjar någon med att banka ett slag på bordet och näste HAND ska banka ett slag. Slår någon två gånger i bordet så vänder allt bankande håll. Rätt kul och se om man kan hålla koll på var man har sina händer.
Andrew satte vi dit massor med gånger Mohahaha.

Galnare fest har man ju varit på he he he.

Nu ska jag ta och göra mig lite kaffe. Hörs om en stund kanske

 
 
tussegumman

tussegumman

9 september 2007 10:46

Kul med en lyckad fest med mycket skratt! Sådana fester längtar jag efter. Man behöver få skratta riktigt hjärtligt ibland så som man skrattade som tonåring med hela kroppen. Vad bra man mådde efteråt! Ha det så gott du också! Nu skall jag ut i solen/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
helga

helga

9 september 2007 11:03

Oj, vad det verkar ha varit kul! Vi brukar leka "sked" - det ska jag berätta om i ett inlägg senare!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

9 september 2007 11:08

Tussegumman. Själv ska jag ta o packa för min resa ner till Halmstad ikväll

Kram

 
Ingen bild

Kärleksdravel

9 september 2007 11:08

Ja gör det Helge för den vill jag lära mig med =)

 
gulligagumman

gulligagumman

9 september 2007 12:21

Är väl precis vad du behöver, en rolig fest där man får skratta mycket.

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

9 september 2007 13:05

Ja det behövde jag verkligen gulligagumman. =)

Kram

 
Hannele

Hannele

9 september 2007 15:05

Låter ju hur trevligt som helst.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards