Alla inlägg den 17 september 2007

Av karleksdravel - 17 september 2007 18:35

Efter familjemötet så har jag kört fram o tillbaka och gjort ärenden...Nu har vi iaf köpt våran diskmaskin så gubben slipper diska he he he...

Jag körde precis iväg dom för att lämna bilen vi har lånat av hans mamma och sen skulle han köpa Pizza på tillbaka vägen...Här blir ingen matlagning idag.

På mötet trodde jag att jag skulle somna...o sen att jag fick köra en massa efter det hjälpte juh inte...tur att trafiken flöt på och att jag hade dottern jämte mig som höll mig vaken annars hade jag nog somnat vid ratten!


Nu väntar jag bara på maten och ska ta o lägga mig i soffan en stund så kanske jag piggnar till

Cu eller godnatt

Av karleksdravel - 17 september 2007 14:04

Ingen vila eller lugn o ro har man haft på hela dagen...och nu ska vi iväg till familjeenheten igen...Hörs sen kanske

Av karleksdravel - 17 september 2007 12:42

Här är man borta i en vecka och hela hemmet håller på att rasa samma....Gubben har skött själva städningen bra...så länge det inte ligger grejer överallt och disken är borta så är jag nöjd...Men allt annat då?

Dotter har tydligen varit på utflykt hela helgen och han har ingen aning om vart! Med mina kunskaper om hur min dotter fungerar så får jag reda på att han har inte sett henne på hela helgen (för att han har jobbat på krogen på nätterna, sen sovit på dan) hon kom igår samtidigt som jag kom hem, halv 10. Efter mycke om o men får jag fram att hon har träffat en kille igår hela dagen som hon lärt känna via internet och ger ut våran adress OCH telefonnummer osv...SOM jag har förbjudit henne att göra flera gånger. Min rädsla var att hon har träffat han varje dag och att hon inte varit hemma. Jag har hans mammas telefonnummer i våran telefon så jag ska ringa henne för att kolla upp lite saker.


Hur fan kan man vara så ansvarslös att man bryter mot varenda regel jag har satt upp? När katten är borta dansar råttorna på bordet.


Jag sa till henne att det är gubben som bestämmer men han vet inte riktigt hur man ska ta henne för att hon ska lyda! Han själv har aldrig haft problemet under sin uppväxt då han har kunnat komma o gå som han velat! För att han har skött det. Men hon skulle ju aldrig sköta det o jag vill fan inte ha ett telefonsamtal från polisen eller från sjukhuset att min dotter har blivit så misshandlad att hon inte har överlevt...Fan vilken mardröm alltså...Ingen som fattar att jag blir orolig!!! När jag blir orolig över min dotter så blir jag arg!! Nån annan som reagerar på samma sätt?

Ska jag verkligen våga åka hemifrån igen???

Av karleksdravel - 17 september 2007 09:25

För er som har undrat vad jag har pysslat med den senaste veckan så vill jag bara berätta.

Jag jobar som väktare och har via mitt företag fått privilegiet att få hänga med ner til Halmstad och Solheims cup som skulle spelas på Tylösand. Där har vi jobbat som värdar (tror jag det var) Mao så har vi försökt att hålla oberörda utanför området, handskats med MASSOR av otrevliga människor samt hållt ställningen över lag.
Vi har vaktat omklädningsrummet till tjejerna och även följt med Annica Sörenstam ut på banorna för att hålla personer borta från henne.

Inga bilder har jag tagit då det har varit cameraförbud på området.

Jag har inte hunnit åka in till min hemstad för att kolla läget, det har varit allt för mycke att göra och sen är man helt slut på kvällarna med...

Skönt att vara hemma.

Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe samt läsa tidningen

Av karleksdravel - 17 september 2007 09:19

Jag testade så sms fungerar att skicka hit till bloggen innan jag åkte (vilket det gjorde) Men jag lyckades inte med att skicka iväg något sms under veckan...=(

Av karleksdravel - 17 september 2007 08:53

Nu är jag äntligen hemma igen och sitter vid min dator. OJ OJ OJ vilken vecka...Jag har massor att berätta men kommer nog inte på allt så här i ett enda inlägg...

Men först måste jag tacka för kommentarerna. Man blir alltid så glad när ni har skrivit. Just nu är jag riktigt trött i skallen så jag har inte orken att svara på alla.


Veckan har varit hur rolig som helst.
Vi kom ner till Halmstad förra söndan och gick igenom allt som skulle göras. Vi fick våra positioner samt våra stugor.
Sen på måndag morgon vaknade jag med världens adrenalin som höll i sig hela dagen typ...Jag var uppåt och glad hela dagen och såg fram emot detta så himla mycke.
Men jag måste bara säga att jag har nog aldrig mött så många gnällkärringar på ett och samma ställe som bland mina kollegor (då var över hälften killar) 
Sen var det att jobba från tidig morgon till sen kväll varje dag. Jag hade det lite bättre då jag skulle vara en som passade upp på mina kollegor med att ta deras position när det var raster eller liknande... Jag fick äran att vara med på avslutningen igår och hälsade på prinsessan Madelene.

Jag tror jag ska ta lite kaffe och sen kanske fortsätta att skriva. Just nu är mitt huvud rätt tomt

CU soon



Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards