Alla inlägg den 1 juni 2007

Av karleksdravel - 1 juni 2007 22:50

Mätt i magen o tung i skallen (efter 2 klunkar vin) Så jag tror jag lämnar bloggandet till er som är pigga o allerta en fredagkväll som denna ;)

Av karleksdravel - 1 juni 2007 22:49


Ny omrösting på gång

Av karleksdravel - 1 juni 2007 18:55

Nu är man tillbaka vid datorn i några sekunder...Har varit o lämnat lillan vid tåget och sen varit o handlat maten som vi ska ha imorgon...Blir bara så irriterad över att jag inte kan köpa den potatis som jag vill ha...Jag vill inte ha en mjölig sort som smakar som potatismos efter att ha varit i ugnen ett tag...till slut fick jag tag på fast potatis...hoppas bara den är lika bra som den jag haft innan...

Gubben är hemma o skall fixa en ny film "Norbit" blir det istället...hoppas bara den är lika rolig som den verkar vara...Hade helst velat sen den andra, men men det får la bli en annan dag det...

Nu kommer strax kebaben som jag har beställt o sen blir det soffan o mys resten av kvällen he he he

Av karleksdravel - 1 juni 2007 12:31

Tredje maskin tvätt är igång...så nu ska jag ta o göra mig iordning o sen åka hem....Ska göra ett försök med att få in kattern innan jag far bara (ingen lätt uppgift)

Av karleksdravel - 1 juni 2007 12:06

Sitter o funderar på mamma o min styvpappa som lever ett rätt konstigt liv...Skulle jag sitta här o berätta allt som har med dom att göra så hade ingen förstått hur en uppväxt med dom har varit...Jag kan inte påstå att det har satt spår i mig mer än att det finns i tankarna och att jag försöker ideligen att bearbeta det.

Min mamma väljer ett liv på det sättet istället för att bry sig om hur hennes barn mår.
När man väljer att ringa till henne för att kolla hur läget är så gör man inte det att man vill utan istället känner sig tvingad och att det va ett par veckor sen sist man hörde nått av henne.
Ska jag vänta ut henne o se hur lång tid det tar tills nästa gång man hör nått o låtsas som om vädret är bra eller?
Hjärtat klappar för att man känner att man vill säga så fruktansvärt mycke till henne men hon skulle misstolka allt o berätta en annan version till min lillasyster, sen lägger hon till lite med för att förvärra historien. Sen är jag en tyngd för dom. Lite jobbigt att man ska behöva känna sig som en främmling i sin egen familj. Nån mer som känner så? Vill kunna ringa o berätta saker till mamma som hon kan behålla för sig själv o inte berätta en annan version till andra.

Jag kan fortfarande höra stegen i trappan i det huset vi bodde i innan jag valde att rymma hemifrån. Jag kan höra slamret av en dörr som min styvpappa kontrollerade flera gånger om dan så att den va intill väggen och inte stod halvöppen (fick aldrig ha stängt dörr in till mitt sovrum)
Han sa aldrig något så vi skulle höra det men jag undra om han inte sa en massa till mamma som fick henne att vända sig emot oss. Vi fick trippa på tå så fort han va hemma. Mamma skällde på oss i förväg innan han hann säga något.

Usch...Nu kom det upp en massa bilder om hur livet verkligen var...

Jag är iaf bara glad över att min syster inte hatar mig och att vi kommer att få umgås i tystnad (sanningen kommer fram men då vill jag att mamma ska fråga mig rätt ut)

Av karleksdravel - 1 juni 2007 11:51


Tvättmaskinen är på....Har även rensat facket för tvättmedel (svartare än hur denna sida är) Usch...men nu väntar jag bara på att torktumlaren ska vara klar så jag kan fylla den med ny tvätt =)

Av karleksdravel - 1 juni 2007 10:49

Filmer som jag bara älska att se om o om igen

  • Storm of the century
  • Dirty dancing
  • Speed 1 och 2
  • Die hard 1 till 3
  • Dödligt vapen 1 till 4
  • Harry Potter 1 till 4 (väntar på att nästa ska komma ut)
  • Wallander ALLA
  • Beck Alla
  • Blind fury


Finns säkert en massa som jag skulle kunna tillägga på denna lista...kommer inte på några just nu....Tillägger fler sen när jag komme rpå det ;)

Av karleksdravel - 1 juni 2007 10:43

Gubben ringde...

Han jobbar som konsult och skulle vara kvar på detta uppdraget fram till den 1:e Juni...Dom ringde för en stund sen o undrade var han har blivit av...Öhhhhh...Så nu har han en halvtimme på sig att packa ihop sakerna o säga hejdå till alla...Han som skulle köpa fikabröd till i em o få ett riktigt avslut på allt...Brukar det vara så på alla konsultfirmor eller?
Ett otacksamt arbete

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards