Alla inlägg den 6 maj 2007

Av karleksdravel - 6 maj 2007 22:16

Finns det rabarbersalsa att köpa i affären, eller får man allt ställa sig o testa fram hur det va dom nu hade gjort den salsan, som jag åt i torsdes tillsammans med kycklingfile o potatisgrating gjord med fetaost i....Mumsigt...

Av karleksdravel - 6 maj 2007 22:01

Igår va vi ju med svärmor för att kolla på lite soffor med Svärmor...Medans hon stod inne i butiken o pratade så stod jag o gubben utanför affären o väntade...så säger gubben till mig...Är det en Ros? Nää det är en rhododendron(googlade) Hur stavas det sa han o jag kopplade det direkt (ni har hört historien om pojken som frågade sin pappa om hur man stavar till rhododendron?) jag svarade honom med att Näää du har nog rätt det är en ros...o vi skrattade som attan för det här...Så sa jag till gubben att hans mamma är så virrig så hon skulle ju aldrig fatta det utan att hon hade börjat stava till ordet (vilket hon gjorde o vi garvade gärnet alltså åt detta (berättade historien för henne efter en stund o hon garvade med) ...Snurrig men lättroad svärmor har man allt =)

Av karleksdravel - 6 maj 2007 21:38

Nu har jag upptäckt på ytterligare ett ställe att katten(katterna) har rivit i tapeten...tror faen jag blir tokig...vi som hade sånt helvete när vi flyttade in (i dec) för att få ordning på allt innan vi stack till Thailan...Vi hade en vecka på oss att måla 3 rum o packa ner o förflytta en hel lägenhet 2 trappor ner...+ flyttstädningen....tur vi hade lämnat bort katterna dom veckorna vi va borta så vi slapp ha nån I lägenheten...sen va det bara tapetseringen kvar när vi kom hem...men nu när vi känner att vi har bott in oss så vill jag FAEN inte se att dom river i tapeterna anime furious

Av karleksdravel - 6 maj 2007 21:28

Den 6:e Maj är det idag o då firar jag o gubben 1,5 år...*grattis till oss*

Av karleksdravel - 6 maj 2007 21:25

Toast skagen till förätt. Kyckling med (creme fraiche,grädde,soja och sambal olek) sås + ris till varmrätt o sen en blåbärspaj till efterätt *mätt i magen* Kan en kväll bli bättre fulländad på mat än så? Tror inte det va!

Av karleksdravel - 6 maj 2007 19:05

StrulConny är en fridsam kemilärare som helt oskyldigt dras in i en knarkhistoria och kastas i fängelse. Där lär han känna några typer med stor kriminell erfarenhet. De tar sig ut och in via en hemlig tunnel och använder fängelset som bas för skumma affärer. Conny tvingas hjälpa till med verksamheten. Samtidigt försöker han desperat att hitta bevis för att han är oskyldig. Som om detta inte räckte, blir han kär i en tjej, som förstås inte vet att han egentligen sitter i fängelse. Han har det lite struligt Conny!


Denna ska iaf vi se ikväll...Underbart rolig film anime clap2

Av karleksdravel - 6 maj 2007 19:04

Nu har vi varit o hämtat min dotter som kom med tåget i em..s.en va vi o handlade efter det...Plockat undan har vi fått gjort i dag med *kors i taket*

Ev har min assistent (tvättmaskin) pajat =( Den vill inte centrifugera anime thumbdown
(bara en massa utgifter)

Fick ett mail idag om att en lokal som vi ev vill ha den 8:e sep ska vara ledig...så den ska vi ta o besöka imorgon...

Av karleksdravel - 6 maj 2007 10:40


Alla klagar över sin glömska. Ingen över sin dumhet.

(Franskt)

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards