Alla inlägg den 21 maj 2007

Av karleksdravel - 21 maj 2007 23:19

Jag surfade runt på lite sidor och hittade en sida om hur man är som typisk svensk...Vissa grejer är klockrena...
Själv är mina föräldrar från Kroatien men jag är född och uppväxt i sverige. Jag blir ibland rädd när jag tänker efter hur jag, som utlandssvensk har blivit så försvenskad som att inte hälsa i trapphuset till folk som inte hälsar först. Eller att folk som pratar högt på bussar borde tänka på oss som inte har nån o prata med. Sen kan vi åka utomlands o tycka att det är jätte trevligt o träffa människor o hälsa glatt till byborna som man passerar med en moppe *skakar på huvudet*
Men vi får inte glömma bort att tycka att vi iaf tar kontakt vid flera olika tillfällen trots allt...när är det nu dom gångerna kommer väl till pass? Så klart när alkoholen står på bordet, då har vi glömt allt som mamma lärde oss när vi va små (prata inte med främmlingar)

Man går runt o säger att man förstår och accepterar allt o alla, ändå ska vi kommentera sånt som sticker ut från mängden! *galet*
I själva verket så förstår vi knappt oss själva utan det är lättare att dömma andra för att slippa ta hand om oss själva.

De flesta svenskar är fanatiska när det gäller att hålla sig i trim. De spenderar regelbundet veckosluten springandes genom närmsta skog eller på en cykel fastbultad i källargolvet. Med tanke på hälsan har svensken slutat med nikotin, socker, kaffe på kvällarna och umgänge med främlingar. Han går även alltid till sängs före 22:00. Ups...Past bedtime då för min del...eller så sticker jag bara ut från mängden och kommer att hälsa på första främmade människa jag möter...
Gör ett försök ni med så ska ni få se hur folk kommer att vrida sig i skräck o tro att du ska ta deras plånbok eller nått liknande...Mohahaha

Av karleksdravel - 21 maj 2007 22:45

..ska jag se till att jag blir en katt

En söt sådan

Då har man förhoppningsvis en snäll matte eller husse som pussar o gosar med mig hela dagarna....Jag mjauar lite så kommer dom med mat o när jag vill vara ifred så lägger jag mig på ett ställe som dom inte kommer åt mig på o bara myser hela dagarna...Inga räkningar som ska betalas o inget jobb man behöver gå till osv....Ja ni fattar va?
Att vara katt är nog det aldra ultimataste man kan vara =)

Av karleksdravel - 21 maj 2007 22:42

Police Halsband

Detta halsband vill gubben ha...Men vad jag har sett så finns det bara o köpa via Mytravel o deras airshop...Nu kollar jag runt om det finns folk som ska åka med Mytravel...Isf är saken klar att gubben ska ha en sån när han fyller år...Hur svårt ska det vara med folk som reser hejsvejs o ofta...Har till sep på mig att fixa detta...

Av karleksdravel - 21 maj 2007 19:37

Lyssnar på Takida´s nya platta...riktigt bra så klart...

Av karleksdravel - 21 maj 2007 18:02

Oj sicken skallebank jag flög på för en stund sen...tror inte det va bra att ligga o vila på det viset....vart ju bara värre...känner lite i bihålorna med...så jag ska ta gubben till att laga maten idag hade jag tänkt...Ingen ork eller lust...Får ta itu med alla andra bestyr imorgon istället...hoppas på förbättring under kvällen...

Rätt nyfiken på om man får nått svar på inbjudan till grillfest...=)

Av karleksdravel - 21 maj 2007 17:48

Måndag

Då var det dags, lördagen den 2:e Juni bjuds ni härmed in till grillafton på Hammarsbadväg . Vi arrangerar med bord och stolar, utebar, salladsbuffé och en tvåmansorkester kommer att spela mysiga sommarsånger under aftonen.

Dags att koppla av och njuta av kvällen! Ni kan se fram emot att möta undertecknad som kommer att vara lekledare och även ansvara för att flaggstången kläs.

Ni får gärna ta med egen snaps, vin, öl alternativt alkoholfritt!
Jag önskar er och era familjer hjärtligt välkomna!  OSA senast Måndag 28:e Maj

Sandberg
(Mäster Grill)

-----------------------------

Tisdag

Till alla involverade.

Det var inte alls meningen att gårdagens meddelande skulle isolera våra icke-svenska kamrater. Med tanke på att vårt firande så har vi beslutat oss för att kalla vårt möte "våravslutning". Som en följd av detta kommer det varken att finnas flagga i stången eller sjungas några snapsvisor.

Jag önskar er och era familjer en trevlig tid.

Sandberg
(Mäster Grill)

-----------------------------
Onsdag

Till alla involverade.

Efter påstötningar från en medlem i Anonyma Alkoholister kommer vi att ha ett "torrt" bord. Det kommer därför endast att serveras alkoholfritt vin och lättöl till grillen.

Med tanke på de löneförhandlingar som just genomförts har facket lagt in en intervention om medtagande av egen snaps. De anser det vara ett hån mot de lägst avlönade medarbetarna att känna sig tvingade till att ta med egen snaps. Därför kommer det att vara förbjudet att ta med sig egen starksprit.

Sandberg
(Mäster Grill)

-----------------------------

Torsdag

Till alla involverade.

För att tillfredsställa alla avdelningens medlemmar i "Weight Watchers" kommer vi att ställa ett bord ett stycke från grillen. Dessutom kommer en mobil toalett att ställas ut för de två som väntar barn. Jag har beslutat att bögar får sitta bredvid varandra. Lesbiska kvinnor behöver dock inte sitta bredvid bögarna, utan får ett bord för sig själva. Självklart får bögarna ett blomsterarrangemang på sitt bord!

Är ni nöjda nu?

Sandberg
Ansvarig för dårhuset

-----------------------------

Fredag
Till alla involverade.

Efter samtal med några av er så kommer vi att skydda icke-rökare från rökare och placera rökar- respektive ickerökarbord i varsin ände av uteplatsen. Alternativt placeras rökarna i ett alldeles eget, tättslutande, tält. Som ett annat alternativ finns möjligheten att sätta alla icke-rökare i
livräddningsbåten ute på sjön!

Sandberg
Ansvarig för förtryck

-----------------------------

Lördag

Till alla involverade.

Vegetarianer! Jag har bara väntat på er! Jag struntar fullkomligt i om det passar er eller inte: Vi kommer att grilla!!! Om ni vill får ni gärna flyga upp till månen för att den 2:e juni kunna sitta så långt bort som möjligt från
"dödsgrillen", som ni kallar det. Njut av salladsbuffén och käka råa tomater!
Förresten: Tomaterna har också känslor. De skriker när man skär i dem, jag har hört det. Där fick ni!

Jag önskar er alla en urusel fest.

Grillputte

-----------------------------

Söndag

TILL ALLA IDIOTER

Frågan från miljövännerna om varför vi måste förbränna organiskt material och förstöra ozonskiktet när vi grillar var droppen. Jag fullkomligt skiter i festen!!! Gör va fan ni vill. Sup er fulla och kola av!!!

Tok

-----------------------------

Måndag 21:e Maj

TILL ALLA

Jag är säker på att jag talar för oss alla när jag önskar och hoppas att Grillmästare Sandberg är på bättringsvägen. Det skulle uppskattas mycket om ni hjälper till och skickar många "krya på dig"-kort till avd. 32, Psykologiska rehabiliteringen här i stan.

Vi har under tiden bestämt att det inte kommer att bli någon fest.

Andersson
Sambo

Av karleksdravel - 21 maj 2007 17:47

Korten är tagna....tog en tupplur efter det...tröttsamt att gå i affärer =)

Nu har maten inhandlats och katterna fått sin mat...Tror dom ska vara lite tystare en stund nu =)

Maten ska snart börja lagas med...är grymt hungrig...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards