Direktlänk till inlägg 21 maj 2007

Typskt att vara Svensk i Sverige

Av karleksdravel - 21 maj 2007 23:19

Jag surfade runt på lite sidor och hittade en sida om hur man är som typisk svensk...Vissa grejer är klockrena...
Själv är mina föräldrar från Kroatien men jag är född och uppväxt i sverige. Jag blir ibland rädd när jag tänker efter hur jag, som utlandssvensk har blivit så försvenskad som att inte hälsa i trapphuset till folk som inte hälsar först. Eller att folk som pratar högt på bussar borde tänka på oss som inte har nån o prata med. Sen kan vi åka utomlands o tycka att det är jätte trevligt o träffa människor o hälsa glatt till byborna som man passerar med en moppe *skakar på huvudet*
Men vi får inte glömma bort att tycka att vi iaf tar kontakt vid flera olika tillfällen trots allt...när är det nu dom gångerna kommer väl till pass? Så klart när alkoholen står på bordet, då har vi glömt allt som mamma lärde oss när vi va små (prata inte med främmlingar)

Man går runt o säger att man förstår och accepterar allt o alla, ändå ska vi kommentera sånt som sticker ut från mängden! *galet*
I själva verket så förstår vi knappt oss själva utan det är lättare att dömma andra för att slippa ta hand om oss själva.

De flesta svenskar är fanatiska när det gäller att hålla sig i trim. De spenderar regelbundet veckosluten springandes genom närmsta skog eller på en cykel fastbultad i källargolvet. Med tanke på hälsan har svensken slutat med nikotin, socker, kaffe på kvällarna och umgänge med främlingar. Han går även alltid till sängs före 22:00. Ups...Past bedtime då för min del...eller så sticker jag bara ut från mängden och kommer att hälsa på första främmade människa jag möter...
Gör ett försök ni med så ska ni få se hur folk kommer att vrida sig i skräck o tro att du ska ta deras plånbok eller nått liknande...Mohahaha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards