Alla inlägg den 2 maj 2007

Av karleksdravel - 2 maj 2007 10:20

(eller hur man bakar en kaka med en lite barn i huset)

*Sätt ugnen på 225 grader, plocka ut nallen ur ugnen.

*Plocka bort klossar och leksaksbilar från bordet.

*Smörj formen, knäck nötterna.

*Mät upp 3 dl vetemjöl i en skål.

*Ta bort barnets hand från mjölet, tvätta bort mjölet från barnet.

*Mät upp mjölet igen.

*Häll mjöl,bakpulver och salt i matberedaren.

*Hämta sopskyffel och sopa upp bitarna av skålen som barnet vickade ner på golvet.

*Hämta en ny skål.

*Smält 50 g margarin i en kastrull.

*Öppna för den som ringer på dörren.

*återvänd till köket.

*ta bort barnets hand från skålen.

*Tvätta barnet.

*Tillsätt 3 dl socker.

*svara i telefonen.

*återvänd till köket.

*Töm den smorda formen på en centimeter salt.

*Leta efter barnet.

*smörj en ny form.

*Ta sirapsflaskan från barnet och städa skåpen.

*Svara i telefonen.

*Återvänd till köket och hitta barnet.

*Ta bort barnets hand från skålen.

*Tillsätt 1 dl kakao, blanda väl.

*Plocka upp den smorda formen, finn den fylld med nötskal.

*Smörj en ny form, häll i smeten.

*Grädda 25 minuter.

*Släng ut katten innan den blir rakad av barnet (som fått tag på rakhyveln).Förklara för

barnet varför katten behöver sin päls.

*Ta ut den brända kakan ur ugnen.

*Ring konditorn.

*Vila.

Av karleksdravel - 2 maj 2007 09:50

Efter bröllopet Jacob har vigt sitt liv till att hjälp gatubarn i Indien. Då det barnhem som han har jobbat med är nedläggningshotat får han ett ovanligt erbjudande. En mäktig företagsledare, Jörgen, erbjuder honom en donation på 4 miljoner dollar. Men det är under vissa förutsättningar. Dessutom måste han komma på Jörgens dotters bröllop. Bröllopet blir ett skakande möte mellan dåtid och framtid och försätter Jacob i sitt livs dilemma.

Helt okej film med Mads Mikkelsen

Av karleksdravel - 2 maj 2007 09:26

Jag tror nog detta är en av dom bästa filmsnuttarna jag har sett på länge =)


OBS! Ha ljudet på

Av karleksdravel - 2 maj 2007 08:56

Jag ska jobba imorgon...Känns overkligt på nått sätt...Måste ta o packa alla sakerna idag så jag vet att jag får med mig allt jag ska ha...sen måste jag kolla på kartan var exakt det ligger med...ingen höjdare o ta det i morgon direkt...

Av karleksdravel - 2 maj 2007 08:54


Morgondrömmar blir verklighet.

(Latin)

Av karleksdravel - 2 maj 2007 08:46

Vaknade av ett förfärligt liv i trappen...trodde först att det va nån skitunge som slog i trappräcket...Men serru det va ju bara fastighetsskötaren...o han tog ju inte hänsyn alls till att det finns folk som sover...Dom ska skippa sopnedkastet så han satte väl igen dom kan jag tro...Inget roligt sätt att vakna upp på iaf...*grr*

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards