Alla inlägg den 12 juli 2007

Av karleksdravel - 12 juli 2007 21:57

...å kom älsklingen o hämtade mig på jobbet...Nu ska jag ta mig ett par knäckemackor med ost o kolla på Charlottes Web tillsammans med dottern...Kanske får man isäng gubben INNAN kl är 12 idag så han är lite utvilad tills imorgon stackaren...

Men som vanligt så somnar la jag i soffan

Natti natti...

Kanske jag berättar nått kul imorgon

Av karleksdravel - 12 juli 2007 13:23

Göra sig iordning och käka nått innan jobbet. Tror jag tar maten nu o sen försöker vila innan jag gör mig iordning...

Gett dottern uppgiften med att diska och hänga upp tvätten (som jag snart ska starta) än så länge hör jag inga svordommar iaf. Man får vara glad för det lilla man får lixom.

Gubben har skaffat henne en dator som hon ska få ha aldeles för sig själv. Stränga direktiv så klart...inga sena kvällar vid datorn...inga längre stunder...missköts det så åker datorn ut på en gång!
Sen vet hon se tidigare att lösenorden ska jag kunna...har varit med för mycke när det gäller chattande för att inte vara rädd om min dotter.
Låter kanske konstigt att jag inte låter min dotter få göra vad hon vill vid datorn...jodå visst vill jag det men jag litar inte på andra som sitter vid sina datorer, sen har jag sett för mycke av det hon har sysslat med på nätet för att kunna lita på henne fullt ut...och då framförallt killar eller gubbar...Jag har sett till att ett flertal har blivit utkastade från vissa sidor för att dom beter sig som svin rent ut sagt. Eftersom jag bara har ett barn och är rätt kunnig på datorer så gör jag nått som många föräldrar önskade dom kunde...

Kan ni så skulle ni ställa samma krav på era döttrar eller söner...För ni anar inte vad som händer bakom eran rygg i många fall...

Av karleksdravel - 12 juli 2007 11:14

Min dator spelar mig ett spratt idag *suck* Kan inte göra nått som vanligt...har inte ens kommit så långt som till tidningen ännu *suck*

Har blocket under bevakning och uppdaterar med jämna mellanrum...nu ska jag banne mig ha tag på en diskmaskin till ett bra pris...har inte lust att betala hur mycke som helst för den...Den måste vara 45 cm...inte mer...o dom är inte lätta att få tag på...hade det varit en normalstor så hade jag lätt kunnat få tag på en under 1000 spänn så därför vill jag inte ge så mycke mer för en som är smalare...

Har en dotter som är rädd för att vistas utomhus (har ingen annan anledning) är rätt trött på att ha henne sittandes inomhus o inte göra någonting *suck*
Funderar på att ge henne uppgifter att göra precis som Maria ger sina pojkar. Men jag har ingen trädgård som ska fixas eller ett hus som ska renoveras...Men jag har planer på att ge henne andra uppgifter....det kanske får henne att vilja gå ut istället.
Kallt ute sa hon som ursäkt idag när en kompis frågade om dom skulle "va" idag.

Av karleksdravel - 12 juli 2007 10:17

Troll kan tämjas, men inte en arg kvinna.

(Norge)

Av karleksdravel - 12 juli 2007 10:15

Av karleksdravel - 12 juli 2007 10:03

vaknade av gubbens klockradio (som han hade glömt att stänga av efter att han hade gått upp) ca 6,40. Fatta att jag vart sur...Efetrsomjag har varit helt slut i skallen dom senaste dagarna så har jag somnat på soffan under kvällen. Hur ska jag bära mig åt att hålla mig vaken idag när jag ska jobba ikväll?
Försökt mig till att vila sen dess utan resultat till att bli piggare.
Min söta dotter har satt på kaffet som jag snart ska sörpla i mig.
Annars händer det inget spännande idag.
Ska till o tvätta hade jag tänkt innan det rinner över allt för mycke i korgen.

Återkommer när jag hällt upp kaffet

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards