Alla inlägg den 21 juli 2007

Av karleksdravel - 21 juli 2007 21:06

Nyckeln till frihet Nyckeln till frihet.En banktjänsteman, Andy Dufresne (Tim Robbins), kommer till Shawshank-fängelset 1947, dömd till dubbel livstid för två brutala mord. Han upptäcker att när du blir dömd för hela livet, tas det verkligen ifrån dig inne i fängelset. Innanför murarna blir han god vän med fängelsets fixare, "Red" (Morgan Freeman). Snabbt blir Andy populär hos vakterna och fängelsedirektören, då han han med sin intelligens hjälper dem att tjäna stora pengar genom bedrägerier. Men vad ingen vet, är att Andy har långt mer avancerade planer än så.
En makalös film, mycket stark och välspelad, och med en intrig som överraskar hela vägen till filmens sista sekund.

Av karleksdravel - 21 juli 2007 20:52

steg 1

skostorlek? - 38-39 (skulle vilja ha 37, finns fler skor i den storleken

civilstatus? - Oledig, Pojkvän, dotter och 2 katter

höger eller vänsterhänt? - höger, blir så konstigt annars

kär? - oh yes


steg 2

skor som du bar idag? - ballerina skor eller varit barfota

dina svagheter? - hett temperament och godis He he he

rädsla? - för höjder och spindlar

målsättning? - lycklig och rik


steg 3

pepsi eller coca cola? - coca cola

mcdonalds eller burger king? - mcdonalds

adidas eller nike? - nike

lipton ice tea eller nestea? - vaniljthe

choklad eller vanilj? - choklad så klart


steg 4

svär du? - *hostar* till allas förtret aldeles för ofta

sjunger du? - det händer tyvärr oxå

duschar du varje dag? - Ska jag bara vara hemma och glo på film så kan det hända att jag hoppar över det nån dag.

gillar du skolan? - med mobbing och dyligt dom sista 6 åren jag gick i skolan så är svaret NEJ!!

tror du på dig själv? - Om man inte tror på sig själv så kan man ju inte tro på nått annat heller!

kommer du överens med dina föräldrar? - Mina föräldrar har ingen talan...Jag och min syster har fostrat oss själva till att bli bättre människor än våran lillasyster som är en bortskämd snorunge.


steg 5

har du under den senaste månaden...

druckit alkohol? - ja

rökt? - ja

shoppat? - så klart

ätit en hel ask müsli? - äckligt

ätit sushi? - nej

stått på scen? - you wish

skejtat? - ja *skrattar*

bakat? - bullar

stulit nåt? - inte mer än tiden hos mina vänner *ha ha ha*


steg 6

har du någonsin...

däckat eller varit jättefull? - Öhhhhhhhh minns inte *asg*

blivit kallad hora? - Jepp...Av min dotters pappa.

blivit nedslagen? - nej *tack o lov*


steg 7

i framtiden...

namn på barn? - När jag va liten så skulle min dotter hetat Patricia eller Roberto...men det blev inte så =( Min syster heter Patricia och vi fick en dotter.

hur vill du dö? - utan smärtor!

vad vill du bli när du blir gammal? - obehindrat från sex (heter det så?)


steg 8

antal människor du skulle ge ditt liv för? - alla som nångång har funnits i mitt liv?

antal cd-skivor du äger? - har tappat räkningen

antal piercings? - 3 st

antal tatueringar? - 3 st...en delfin på ankeln och en paradisfågel på skuldran och en keltisk sol omslingrad av träd på korsryggen.

hur många gånger har du varit med i tidningen? - vet ej...några gånger kanske.

Kopiera gärna denna så jag får veta hur ni skulle svara

Av karleksdravel - 21 juli 2007 19:15

Nu har jag färg i mitt huvud och dottern har fått slingor...

Ikväll blir det klyftpotatis och lövbit med porterstek (konstig kombination men ack så gott)

Varit en sväng på K-center och Kungsmässan, inget av intresse. Kanske beror på att jag inte direkt är på humör för att shoppa.
Gubben fick köpt sig en tröja iaf och jag va på väg att köpa ett par skitsnygga jympaskor på rea men som va en halv storlek för små!

Ska slappa rejält ikväll efter att vi har käkat och färgen är ur håret
Kanske blir till att kolla in någon bra film eller nått...Måste kolla i hyllan om vi har nån som man är sugen på ikväll!

Ha en bra kväll alla

Kram

Av karleksdravel - 21 juli 2007 13:12

Pratat i telefon rätt länge idag så nu får jag allt ta mig i kragen och rycka upp dom andra...Dottern gick jag in o väckte för en kvart sen så nu är hon med uppstigen.

Hoppas andra får en bättre och mer fart på dagen än vad jag har fått...

Kram

Av karleksdravel - 21 juli 2007 10:09

Nu regnar det banne mig igen...tror jag blir tokig alltså.

Av karleksdravel - 21 juli 2007 09:45

Kvinnor och glas ska hanteras med varsamhet.

(USA)

Av karleksdravel - 21 juli 2007 09:44

Av karleksdravel - 21 juli 2007 09:25

Klart att inte solen är framme idag =(
Vaknade av ett ryck och va bara tvungen att fara upp som en kanonkula för att se om solen va framme.
Sovit som en stock annars...hörde inte ens när gubben kom hem.
Får se vad vi tar för oss idag. Damsugaren ska fram iaf och även plocka iordning lite. Sen ville jag en liten sväng till Slottsskogen för att kolla in den nya sälungen.
Idag ska jag iaf laga nån god mat hade jag tänk, förslag?

Dottern sover, så jag får nog sätta på mitt kaffe själv.

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards