Alla inlägg den 28 juli 2007

Av karleksdravel - 28 juli 2007 19:16

Jag blir snart tokig på mitt jobb...Jag har inte jobbat speciellt länge med detta men det står mig upp i halsen just nu.

Jag jobbar egentligen som en väktare (om ni har missat det) men just nu har vi det uddaste jobbet inom väktaryrket och det är att vara vikarier på ett boende med en autistis person.
Så här ska det gå till. Vi ska vara som ett hjälpmedel till personalen när dom är sjuka eller som nu när dom har semester. Vi ska aldrig ta beslut gällande personen vi tar hand om, vi får aldrig ge henne medicin osv.
Så här går det till. Personalen jobbar aldrig likadant, dom vet aldrig vad som gäller. Man låter personen i fråga manipulera personalen så vi vikarier har ett helvete. Rutin, rutin, rutin måste det vara...men det finns inga rutiner då alla gör olika. Man får under inga omständigheter som helst lämna personal själva med personen i fråga (vilket många bryter) Ska det på läkarbesök eller att hon ska få besök berättas det alltid 15 min innan det ska ske (in 2 veckor innan som många andra gör)
Så vikarierna har ett helvete nu när vi ska lyssna på tjat och gnäll och det ska gärna has en anledning till utbrott (vilket händer) Man attackerar personal (utan anledning) för att hon vill att andra ska ska ha ett helvete (jag tror personen i fråga njuter av att se personalen trött,irriterad och rädd)

Så jag ser inte direkt fram emot att ha en heldag på jobbet imorgon.Men men

Nu har jag iaf fått i mig en fet pizza och ska besöka mina vänner på bloggen för att se om det har hnt nått kul idag

Kram

Av karleksdravel - 28 juli 2007 12:55

Av karleksdravel - 28 juli 2007 08:39

Nu var man åter på jobbet. Jobbig gårdag här på jobbet fick jag höra, så det va inte direkt nån skön känsla man kom till jobbet med. Håller tummarna att det blir en bra dag.
Har en knuta på ryggen som inte riktigt vill släppa *knäcker ryggen*

Gubben skulle ha väckt mig med en kopp the innan han gick o la sig, så blev det inte. Han hade väl glömt bort det, stackaren. Han jobbade inatt på krogen, vet inte riktigt när han kom hem då jag sov som bäst.

Jag fick min dotter att se på Pay it forward igår kväll...stackaren grät som attan i slutet (vad va det jag sa) Men nu är jag iaf nöjd med att hon har sett den.

Idag får vi se vad som händer. Gubbens syssling från Norrland är här, så kanske åker man en sväng till svärmor för att säga hej.
Imorgon kommer dom på middag hem till oss så jag har lite o göra ikväll.

ha en underbart trevlig dag alla //Kramar i massor från mig

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards