Alla inlägg den 25 juli 2007

Av karleksdravel - 25 juli 2007 23:26

Nu va denna dagen slut med...

Av karleksdravel - 25 juli 2007 16:46

Varit på en shopping runda på vårat köpcentrum vi har här (en av dom iaf)
Inhandlat ett par leopardmönstrade ballerina skor (åhhhh gubben kommer inte att bli glad) sen köpte jag en tröja på barnavdelningen till mig *skrattar* men vad??? den passade juh *skrattar*

Nu väntar jag på att gubben ska komma hem så jag kan ta bilen för att åka iväg o handla mat!

Jag är hungrig samtidigt som jag inte är det...nu får jag väl ändå bestämma mig va? Vet inte riktigt vad jag är sugen på att göra för mat heller...inte korv bara, då vi har käkat det 2 dagar i rad.

Av karleksdravel - 25 juli 2007 09:37

I februari månad fick jag ett sms tidigt på morgonen...Det står så här

Hej Veronica...Tack för en underbar upplevelse. Du har en underbar kille. Härlig älskare. Och dina kyssar...Hemma nu. Lyckades smyga in utan att Tony såg mig. Stressad in i duschen nu. Han jobbar kväll och natt. Han börjar kl 21. Då kan ni väl komma hit? Vore mysigt. Måste skynda mig. Puss Petra


Sen går det ca 5 dagar så får jag detta från exakt samma nummer.

Hej. Tack för ikväll helt slut. Vi kom just hem och nu in i duschen. Per är underbar. Och du med. Godnatt Maria och Nicke.


Hur underligt är det inte att få sånna sms från personer man inte känner till?

För ett tags en så fick jag ett liknande sms (fast annat nummer)men där kunde jag bara inte vara tyst utan messade tillbaka...o det hade tydligen blivit nått fel. pinsamt för tjejen som skickade det.

Wy mee??? Tur att gubben litade på mig när jag berättade om dom båda messen.


Ett tips bara...va försiktiga när ni ska skicka sms...det kan ju hamna hos fel person Ha ha ha

IQ

Av karleksdravel - 25 juli 2007 08:45

Jag har en undran när det gäller personer med högt iq! Är jag dum i huvudet bara för att jag inte har ett högt iq o hamnat i mensa? Det "tror" inte jag!
Klarar en person med högt iq sig bättre i verkligheten än vad jag med vad jag vet "icke dokumenterat" iq? Det tror inte jag!
För vad jag "tror" så klarar sig en person med högt iq sig mycke bättre på papper! Dom kan lösa all världens problem på ett papper o veta exakt hur lång tid vissa saker ska ta och planerar det i skallen! Men om dom klarar det i verkligheten (som dom har tänkt sig) det tror inte jag!

Jag läste en text för en stund sen o där framkommer det att

"IQ mäter bara en viss sorts intelligens. Det finns många personer som gör enastående bra ifrån sig i teoretiska sammanhang, som kan se logiska möster och knäcka tankenötter som ingen annan. Samma personer kan å andra sidan vara i fullständig avsaknad av praktisk intelligens. De kan tex vara komplett urusla på att pussla ihop familjens dagsschema med lämning och hämtning på dagis, middagsplanering och handling och att hålla ordning på barnens fritidsaktiviteter. Tyvärr verkar vi någon gång i historien bestämt oss för att det är den logiska/teoretiska förmågan som avgör graden av intelligens och att den är "finare" och mer värd än den praktiska intelligensen. För att inte tala om hur vi oftast undervärderar den empatiska förmågan!"

Och det är faktiskt även bevisat för mig o för andra att en person med högt iq oftast går på detaljer när det ska bevisas eller berättas nått medans vad jag kallar en "normal" person går på fakta!
Sen för att återgå till uppmätningen av högt iq! Så kan ingen ändra på min uppfattning att för mig är det att ha högt iq när man klarar av motgångar o vardagens alla tråkiga ärenden utan några som helst problem! Om jag får säga det med mina egna ord så är det kvinnor i allmänhet som hör till denna kattegori! Givetvis finns det undantag även där! Men en kvinna som tar sig igenom tonårs tiden o sen framåt i livet bildar familj med barn o man o hund o volvo kanske! Och gör allt detta samtidigt som hon har ett 8 timmars jobb/dag.Det kan jag kalla en person med högt iq! För hon ser möjligheterna o göra detta o får detta till att funka samtidigt som hon ser på nyheterna o tar in information om vad som händer i världen! Vad säger man om det? Var i hennes vardag där behöver man veta vilken siffra som kommer efter 1,4,9,16,25...(såg uträkningen nånstans så det kan vara fel) ??? Eller för att ta ett annat exempel som att se logiska mönster! VAR i hennes vardag har hon användning utav detta förrutom att hon kan med ord säga att hon har ett högt iq.
Nää tacka vet jag den som drar sig undan snacket med att visa för andra att man har högt iq, än att med händelser visa att man klarar av dom där småsakerna som för oss är självklara, medans för nån annan är en hel uträkning på hur dom ska gå till väga!
Nu har jag fått sagt mitt o jag hoppas på en massa kommentarer om detta! Men tänk på en sak att jag skriver tror på en del saker men för det är det ju inte säkert att det är just så!

Av karleksdravel - 25 juli 2007 08:29

Ingen natt är så lång, att den inte följs av en gryning.

(Italien)

Av karleksdravel - 25 juli 2007 08:23

Av karleksdravel - 25 juli 2007 08:20

Inte en endaste besökande på hela natten...Det har typ aldrig hänt så något måste ha hänt...ointresse eller så har räknaren inte alls fungerat inatt.

Uppdatering lite senare: Kollade på andra sidor...och det va likadant där...inga besökande idag...*pustar ut* Trodde jag blev dissad eller nått he he he


Uppdatering ännu senare: Nu har räknaren kommit igång...den hade väl bara fått solsting eller nåt *skrattar* knappast va!

Av karleksdravel - 25 juli 2007 08:17

Idag vaknade jag av ett ryck 7,40 för att gubben låg fortfarande kvar i sängen...Upp upp upp

Idag ska jag nog ta itu med min tvätt och städning här *drar mig i kragen*

Just nu är det bara tyst i huset. Lillan sover och gubben har åkt till jobbet samt så ligger katterna på balkongen.

Ska nog börja med att ta en kopp kaffe

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards