Alla inlägg den 10 juli 2007

Av karleksdravel - 10 juli 2007 22:19

Pappan till min dotter har det bara slagit slint i skallen på...Sen han fick reda på hur det va med underhållsbidraget (som jag nämnt tidigare) så har han helt tagit avstånd från oss här. För det första så har han sagt till sin tjej att inte svara i telefon om vi ringer!!! Vi har skyddat så det kan ju bli svårt att iggnorera alla skyddade samtal...Han ska hädanefter bara ringa på min dotters telefon på bestämda dagar (jag behöver inte ha ett schema för när jag vill prata med min dotter) Sen när jag tog upp med henne om hur det blir med resorna så berättade hon detta för sin pappa som sa till henne att hon bara kommer ner till han en gång i månaden då han inte har råd att betala hennes biljetter då han måste betala 6000 spänn till mig! TILL MIG????? Är han helt pantad i skallen eller vad är det frågan om...Det är ju för fan till hans dotter han betalar pengarna o inte TILL MIG!!!
Sen vadå inte ha råd att betala hennes biljett upp hit??? MAX 300 spänn behöver han betala för det i månaden för att hon ska kunna komma till honom! Jag blir så förbannat trött på det fanskapet...

Så jag frågade min dotter hur hon kände över det osv...Då är det ju ingen ide att jag åker dit överhuvudtaget tyckte hon!!!
Om jag ska vara ärlig så är jags kit nervös för att skicka ner henne...tänk om han vägrar köra henne till tåget och ser till att medvetet missa den eller nått sånt o sen gömmer henne...Fatta att tankarna far i skallen på mig!

Nu har jag nog fått ur mig ilskan en del...

Fortsätter o kolla på besökarna med dotra min...=)

Av karleksdravel - 10 juli 2007 22:12

Tre vackra flickor söker jobb

En brunett, en rödhårig och en blondin hade alla sökt
samma jobb på ett företag och var nu där hos
personalchefen för en första intervju.

Brunetten gick in först och efter att hon fått svara på ett
antal vanliga frågor undrade personalchefen:
"Hur många T finns det i INDIANA JONES??"
Efter någon sekunder så svarar brunetten:
"Det finns inga". "Bra, det  stämmer.
Vi hör av oss till er, tack för att ni kom"

Den rödhåriga går sedan in till  personalchefen och får
efter ett  antal inledande frågor samma fråga som brunetten:
"Hur många T finns det i INDIANA JONES??"
Efter några sekunder så svarar hon
"INDIANA JONES  innehåller inte några T:n".
"Tack  för det, vi hör av oss när det är dags
att tillsätta tjänsten"

Slutligen gick blondinen in och efter ett antal frågor
så ställs återigen frågan "Hur många T finns det i INDIANA JONES".
Blondinen sitter tyst några sekunder och börjar sedan att räkna
för sig själv med låg röst: "2-4-6-8-10". Sedan tar hon fram
en miniräknare och efter lite knappande så säger hon:
"Det finns 32 T:n i INDIANA JONES".
Personalchefen tittar nu förvånat på blondinen och undrar
hur hon kom fram till det svaret. Blondinen sätter sig till
rätta och säger  sedan.......

Lyssna på svaret

Av karleksdravel - 10 juli 2007 22:06

BesökarnaReklammannen Frank flyttar ut med familjen till en drömvilla på landet. Men det blir inte som de tänkt sig, huset bär på otrevliga hemligheter och märkliga saker börjar störa familjelyckan. Bröderna Ersgård tillhörde den nya generationen filmare som började ta plats i svensk filmproduktion under 1980-talet och vars kännetecken var tekniskt välgjorda produktioner.

Av karleksdravel - 10 juli 2007 20:24

Svärmor va här med en uplite och tog våran vi hade...passade bäst möbelmässigt att göra så...Undrar fortfarande om filtarna hon lovade mig för ett tag sen om jag ville ha...men då sa jag att jag vill ha 2 st till min soffa och hon ville ge en till mig o en till gubbens syster...men eftersom jag sa så såå kanske hon gav henne bägge två...så jag ska nog ta o köpa filtarna från Ikea...kanske ska ta o köra dit imorgon OM nu inte gubben tar bilen till jobbet dvs...

Av karleksdravel - 10 juli 2007 14:58

Fan va trött jag blir på att hela tiden läsa i tidningen om hur man går ner i vikt med GI metoden eller nån annan skit metod...Är det nån som reagerar över att det finns minst lika många överviktiga som underviktiga (eller vad det nu heter) knappast va?
Jag är en av dom som skulle behöva gå upp lite mer i vikt då jag ligger under vad idealvikten egentligen ska vara...Jag är rätt nöjd med hur jag ser ut men skulle inte klaga av att ha lite mer på mina armar och ben...resten får gärna vara som det är tack!

Sen tycker jag mig hela tiden höra folk som bantar o bantar o bantar o bantar...för fan lägg av med det o gå ner i vikt iaf...finns tusen olika sätt på att gå ner i vikt...för det första sluta upp o käka 30 gånger om dan...för det andra se till o rör på er...mitt tips....kom inte o gnäll till mig om att gå ner i vikt eller att ingenting fungerar...Vill man så kan man...Jag vill men min kropp tar inte upp allt jag äter och det är ärftligt...överviktiga kanske med har det ärftligt men det måste finnas mer saker för er att gör än vad det finns för mig...det är jag helt övertygad om!

Av karleksdravel - 10 juli 2007 13:33

Gör det här iq testet

Själv pallade jag inte fullfölja det då jag tyckte att det tog sån tid

Av karleksdravel - 10 juli 2007 12:48

Jag har blivit utmanad av Maria om att uppge 3 favoritsaker dock inte levande väsen...Hmmmm...jag som kastade en himla massa som jag älskade för ett år sen men som jag inte hade möjlighet att sätta in här...

Isf hade det varit

1. Min gungstol
2. Porslinssaker
3. Min soffa

Istället fick det vara dom här sakerna som jag knappast gör mig av i första taget

Först ut kommer det lite spindlar (har egentligen spindelfobi men dessa bara älskar jag) En gammal arbetskamat till mig gjorde dessa o sålde till vänner och bekanta.


Sen kommer min älsklingsring som jag snart får lämna in på lagning då den är väldigt tunn och skör =( Pusselringen är från Turkiet och har väl ingen direkt bakgrund mer än att det är jag som har köpt den och har alltid tyckt om just pusselringar.



 Till sist så tog jag ett kort på min datorskärm som ska symboliserar just datorn...utan den vet jag inte hur jag skulle få mina dagar att gå ha ha ha.


Hmmm vem ska vi då skicka utmaningen vidare till...tror jag börjar med Alma och sen tror jag att jag tar (slår en tärning) Filifjonkan och sist men inte minst så utmanar jaaaaaaag Helga

Sååå nu har jagvarit en duktig tjej tycker jag =)

Av karleksdravel - 10 juli 2007 12:27

Idag skulle bli en dag då jag inte gjorde ett dyft (hade jag tänkt mig).
Men när svärmor ringde igår och frågade efter en gardinstång som hon ringt o påmint oss om flera gånger om vi hade (vilket gubben kollade upp i källaren att vi har) så bjöd jag hit henne idag på middag. Så jag måste nog allt ta o göra nått iaf...röja upp lite o sen ta itu med disken (hmmm kanske skulle ta dottern till hjälp)

Kanske ska ta o fixa på balkongen nu när solen försöker tränga sig fram mellan skurarna.

Är det verkligen Juli månad?
Känns som oktober med blåsten och regnet och dom sjunkande temperaturerna. Tänk om vi ändå hade en massa pengar och semester så hade jag banne mig stuckit till Thailand över julen iår med!
Det jobbiga med att det inte är varm är att man måste ta fram vinterjackan igen!! O jag hatar verkligen kyla...sen får det gärna regna...bara det är varmt.

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards