Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av karleksdravel - 6 augusti 2007 23:34

Nu sitter man på jobbet igen och surfar! Hur ska man få dom här timmarna till att gå...Shit börjar ju bli trött redan!
Försökte sova en stund ikväll innan jobbet men lyckades vakna av att gubben snyter sig (jag är känslig vid ljud om jag ska försöka sova om nån annan är uppe) Till saken hör den att han snöt sig rätt så högt samtidigt som han stod liten bit från sovrummet och gjorde detta! Så det var ju bara och ge upp mitt sovande...Får försöka fördriva tiden på nått sätt här!

Laddat med godis och kaffe så jag ska nog kunna hålla mig vaken inatt He he he.

Läser på en kompis msn att hon har msn-rensning....Hmmm undrar om man ryker från hennes lista nu (hon vet inte hur det är att bevara kompisar nämligen) Henne har jag haft en väldigt underligt förhållande till!

Nu ska jag kolla in min dator igen. Gubben fixade så jag kan fjärrstyra min dator från andra ställen än just vid mitt skrivbord...det är rätt coolt. Synd bara att jag inte kan kolla på film eller spela spel =( Det segar en aning och man blir bara tokig av det!

Av karleksdravel - 6 augusti 2007 14:00

Av karleksdravel - 6 augusti 2007 13:48

Igår var ingen rolig dag...Tjafs med gubben och sen kom dottern med ett problem som jag kände jag var tvungen att lösa...

Just nu vet varken hon eller jag vad som ska vara framsida eller baksida på att leva (ursäkta om jag uttrycker mig galet) Hon vill inte bo här och hon vill inte bo hos sin pappa och jag vet inte hur jags ka lösa dessa saker. Hon säger att hon är låst med att vara här hemme för hon "får" inte åka till stan! Öhhhh det har har hon hittat på själv (eftersom från aldrig har kommit upp) Men jag vill inte ha en dotter som springer på stan för sent på kvällarna. Då vart hon helt ställd.

Jag frågade henne om hon vill att andra ska behandla henne som hon behandlar dom (med tykna svar, inget svar alls eller bara allmänt tjurig) svaret blev att det gjorde henne inget och att hon har det bra som hon har det. Då undrar jag hur man kan må dåligt och vara ledsen nästan dagligen för att hon inte har någon kompis att vara med när man säger att man har det bra!

Jag sa så här till henne (då jag tror att dragningentillHalmstad är rätt stor)
Om jag känner minsta tvivel till att hennes pappa inte är där för henne (oavsett tidpunkt) eller att jag känner minsta tvivel till att hon inte kommer att ha det bättre där än hos oss! Så skulle hon aldrig höra från min mun att det är bättre att hon bor hos honom. Sen om hon själv väljer att bo där så skulle jag aldrig stå i vägen för att krossa hennes planer, men det måste komma från hennes mun!
Om en pappa vänder sin dotter ryggen för att han behöver betala underhåll (för att han tror att pengarna går till mig) så undrar jag egentligen hur han är skapt! Att vända sin dotter ryggen på det viset är så fruktansvärt elakt tycker jag.

När allt detta håller på så ska jag försöka vara en bra husmor samt en bra arbetskamrat och älskare. Vem tror ni mycke av det här gå ut över? Han gnäller väl inte speciellt mycke men när jag känner att jag behöver ha avlastat en del med tex städningen och han vill ha en vilodag så känner jag bara en oerhörd maktlöshet (eller vad jag nu ska säga)

Nu får jag kramp i fingrarna återkommer sen.

Ovido - Quiz & Flashcards