Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av karleksdravel - 9 augusti 2007 22:43

Av karleksdravel - 9 augusti 2007 22:38

När jag vaknade i morse kände jag mig på dåligt humör, men det var jag bara glad för.
Det visade ju bara att jag hade känslor. Sedan tog jag barnsalva istället för tandkräm på tandborsten. Då förstod jag att även den bästa kunde göra fel. Jag kände mig djupt tacksam för den insikten. När jag öppnade kylskåpet föll ett mjölkpaket ut, gick sönder och stänkte ner mina byxor och skor. Jag intalade mig att det va bra för ovanlädret. Byxorna skulle jag ändå tänkt byta. Under tiden kokade kaffet över. Det fick mig att komma ihåg att kaffe på fastande mage är hälsovådligt.

Just som jag slagit igen ytterdörren märkte jag att nycklarna låg där inne. – Den stunden, den sorgen nynnade jag och tänkte på att jag inte behövde bryta mig in förrän efter arbetet. Att dom nya byxorna fastnade i cyelkedjan och att jag körde rakt in i grannens häck spelade egentligen ingen roll. – Tur att det inte var ännu dyrare byxor, mumlade jag glatt

jobbet tog jag in kaffemuggen till skrivbordet och råkade spilla det mesta på manuset till kvartalsrapporten. – Tur det bara var fjortondagarsjobb som blev förstört. Det kunde ha varit tre veckors arbete, ropade jag ut i korridoren. Förresten hade jag ändå tänkt arbeta om det.

hemvägen skulle jag ta ut pengar men mitt kort försvann i bankomaten och kom inte ut igen. – Nåja, de pengarna hade jag ändå bara gjort av med, filosoferade jag lugnt och tillämpade lite avslappningsteknik.

Låssmeden kostade bara 200 kr och explosionen när jag knäppte på TV:n blev inte särskilt kraftig. Nu kan jag äntligen köpa mig en ny tv och så blir omtapetseringen äntligen av. Så bra!

Det är fint att tänka positivt, tänkte jag och kastade mig i sängen så benen (på sängen) vek sig, annars vet jag inte vad som skulle kunna gått snett idag =)

Av karleksdravel - 9 augusti 2007 22:02

Lite jobbigt att lämna ungarna hemma men men vad ska man göra...Jag kan gosa med dom i hela 3 månader till (hoppas vi blir av med dom)
Ja det kanske låter brutalt men jag kan bara inte ha fler än 2 katter i en lägenhet...Nu kanske Diezel inte blir så skygg som hon vart innan hon vart dräktig. Jag ville ha en kull på henne för att få henne så där gosig som jag vill att katter ska vara =)
Det kommer att vara assvårt att lämna bort dom!
Nån som vill ha  en eller två får hemskt gärna höra av sig.

Inatt tror jag det kommer att gå lättare att jobba då jag har sällskap för ovanlighetens skull...Så skulleman bli riktigt trött så kan man nog få slumra till en stund eller två =)

Nu ska jag ha mig lite kaffe och en cigg..

Arriverderci

Av karleksdravel - 9 augusti 2007 15:47

Uppe tidigt (som ni kanske märkte) sen har vi hållt igång för att få liiite ordning (svärmor skulle komma och kolla på ungarna) sen satt vi ute i solen och gottade oss en stund. Åkte bort till Plantagen för att dom sålde ut ALLT i butiken 50% på ALLT...Köpte mig 2 orkide med krukor och sen en julstjärna.

Hem för att göra mat Pasta carbonara, och nu sitter man här och väntar på regnet (enl radion så är den just nu i Mölndal) Svårt att tro då solen skiner som bara den och det är ett underbart väder ute (kanske skulle ut innan den hinner hit)

Som ni hör så har jag ingen tid att blogga....

Fler bilder kommer då jag får ta nån bild på ungarna utan Diezel.

Tack alla för kommentarerna...tycker det är lika roligt varje gång man öppnar och det är en kommentar från någon!
Tackar även ni andra som bara besöker min sida för att kolla in den, kul det med =)

Av karleksdravel - 9 augusti 2007 08:12


Ditt utgångsläge:
Den hängande mannen (12): Detta är ett kort som visar att man är passiv och kanske gör sig till offer för en yttre situation. Man ställs inför att ge upp något för att få in något nytt, som kanske betytt mycket i ens liv men som man nu måste släppa taget om men som man inte riktigt är beredd att göra. Kortet kan också visa att du står för en ny viktig utveckling i ditt liv och att du går in i en inre kunskap. Drar du detta kort så står det för att du måste släppa taget, städa upp och göra dig av med gammalt. Det kan vara människor, vänner, relationer, materiella ting dvs du ska släppa taget om det som du inte längre behöver, det som inte längre ger dig något eller tankar och det du är rädd ska hända om du går din egen väg.


Möjligheter och risker:
Styrkan (8): Nummer åtta står för din inre styrka, din själskraft. Kommer detta kort upp så betyder det att du har tillgång till din inre kraft och styrka i den situation du frågar om. Lejonet är förknippat med styrka och kraft.


Det som kommer:
Lyckohjulet (10): Detta kort visar karmiska hjulet- vårt karma och saker som är utanför din påverkan. När jag får upp detta kort behöver ytterligare val göras eller fler yttre händelser inträffa innan man kan se tydligt vad svaret på frågan blir. Men detta kort kan också betyda att nu kommer chansen, saker dyker up på din väg, lyckan ler och du har tur, speciellt om du drar kortet i en personlig meditation. En vändpunkt och förändring

Jag som älskar tarott (gärna om jag blir spådd själv) lyckades så klart hitta en sida på nätet via min kompis Jessica i Östersund. Tack gumman...den kan nog få mig att fatta ett o annat kanske. Vet inte hur mycke jag ska tro på det om man kör tarott via nätet. Jag vill nog helst sitta mitt emot den personen som ska spå mig i tarott.

Av karleksdravel - 9 augusti 2007 07:36

Gubben var uppe före mig!!! Kan ha varit kattungarna som drog en del he he he. Nu har jag fått hålla en kattunge iaf *glad*

Slutresultatet blev att det vart 4 välskapta kattungar som kom till livet och en som var död =(
Vi satt med Diezel hela kvällen och kollade på detta underverk. Det är helt fantastiskt häftigt att se när dom kommer till liv och hur hon sköter detta med att käka upp det hon ska och tvättar rent ungarna.
Nu håller hon på att tvätta rent sig som bara den, det behövs. Skulle behöva ha badat henne men jag tror jag väntar lite med det tills hon lämnar ungarna lite mera. Kanske kan ta o borsta henne så hon inte får några jätte tovor.

Jag är iaf uppe med tuppen och nu är det kaffe =)


Nu ser man den kanske lite mer...inte särskilt stor som ni ser =)

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards