Alla inlägg den 3 augusti 2007

Av karleksdravel - 3 augusti 2007 23:49

Dagen har stått i utmaningens,pyssel,städning,rensning av kläder (och en massa andra saker som jag säker har glömt) tecken idag. Inte speciellt trött men jag ska bara in och hälsa på hos mina bloggvänner för sen ska jag ta och hoppa ner i min goa säng =)
Gubben jobbar fram till 5 =(
Lillan fortarande sjuk så vi får se om det blir en heldag hos svärmor imorgon eller inte, bad,båtfärder,grillning,kubb och så klart solning.

Men först ska jag "bara" som Alfons säger

Av karleksdravel - 3 augusti 2007 19:23

Nu är jag rätt trött i skallen...Måste bekänna en sak. Det här med utmaningar är inte riktigt min grej för jag får totalt hjärnsläpp om det blir för mycke...en går bra men kommer där upp 2 likadana så säger min hjärna STOP!
Men jag ska göra ett försök med dom utmaningar jag har som jag inte har besvarat...ska även ta och besvara era inlägg så fort jag har tiden att sitta ner längre än 2 min vid datorn =)

Av karleksdravel - 3 augusti 2007 17:19

Egentligen har jag inte tid men här kommer det två utmaningar på raken...men vi börjar med den ena som jag fick från Maria.

Reglerna är som följer:

  • Fundera ut ett ämne som du vill att någon ska skriva om (eller fotografera) och skriv ned det.
  • Välj ut cirka fem bloggare som du tror skulle vilja skriva om ämnet och tala om att de är utmanade.
  • Längst ned i inlägget klistrar du in listan över tidigare ämnen.

    Du som blir utmanad får skriva så långt eller kort du vill om ämnet, du kan fotografera bara eller både skriva och fotografera. Du får välja fem nya bloggare men fler eller färre går också bra. Har du blivit utmanad flera gånger får du välja det ämne du tycker är roligast om du inte vill vara med två gånger.

  • Här är mitt ämne:

    "Mitt sorgligaste minne"


    Jag skickar utmaningen med "Då gjorde jag bort mig" faktiskt tillbaka till
    Maria sen fortsätter jag med Tussegumman, Gulligagumman, Decembertjej, Trollpackan 



  • Här är tidigare ämnen:

    "Då gjorde jag bort mig"

    ”Det bästa som hänt mig”

    Då gjorde jag bort mig:

    Jag tror det pinsamaste jag var med om var nog den gången vi var inne i en golfaffär (jag kan ha varit 16-17 år eller nått) då det snackades om nått grönt kort och jag fattade inte riktigt vad dom pratade om. Men nyfiken som man är så ställer man ju frågan - Är det för att få köra dom där bilarna runt på banan eller? Nu efteråt skrattar jag bara åt det men det va inte så kul när han bakom disken höll på att krypa ur skinnet, så mycke garvade han.


    Det bästa som hänt mig:

    Just så där sporadiskt vet jag inte rikgit vad det skulle vara...Min dotter är väl det bästa som har hänt mig och på andra plats så kommer gubben och efter honom kommer katterna. Sen ligger Thailandresan efter det.
    Visst har man en massa minnen om vad som har varit den lyckligaste dagen i mitt liv, kommer inte på nått speciellt just nu bara.

  • Av karleksdravel - 3 augusti 2007 17:08

    Usch sicken seg dag det har varit. Solen skiner och jag är riktigt sugen på att fixa till hemmet idag men jag har lixom inte kommit igång.
    Vi var en runda på stan nyss och gick in en sväng på Panduro. Dom grejerna jag vill ha där fanns inte så jag får nog ta och beställa från katalogen istället =(

    Nu ska jag snart ta mig i kragen och fixa fint i sovrumet. Bara kollar mailen och sen sätter jag igång

    Tjing på en stund

    Av karleksdravel - 3 augusti 2007 11:57

    Dessa djur är mycke bättre än alla myggen. Kan bli lite ilskna om dom inte får det dom vill ha.

    Av karleksdravel - 3 augusti 2007 11:46

    Ett måste i Thailand är ju att snorkla (om ni inte dyker dvs)



    Övning ger färdighet

    Av karleksdravel - 3 augusti 2007 11:44

    När vi ska åka från Koh Lanta så ser vi denna skylt. Vi fick iaf oss ett gott skratt.


    Jag kan upplysa er om att dom var asdåliga på engelska där och inte hade dom någon snus heller.

    Presentation

    Omröstning

    Var ska ni fira jul
     Hemma själv
     Hemma med familjen
     Hos mamma el pappa
     Dela ut mat för dom hemlösa
     Utomlands

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24
    25
    26
    27 28 29 30
    31
    <<< Augusti 2007 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards