Direktlänk till inlägg 3 juli 2007

En liten sak till mellan tårarna

Av karleksdravel - 3 juli 2007 20:12

Badrumet är skurat på knäna...köket likaså...va fan får man för det...Jo han åker iväg o köper Pizza o sen tittar han på!!!

Tack för kaffet och dra åt helvete

 
 
maria

maria

4 juli 2007 12:05

Först vill jag få säga att looken på din sida är kanon, på min nya dator så ser den helt outstanding ut och jag blir nästan lite avis...

Sen vill jag säga efter att ha spenderat 7 år i ett skitförhållande och nu tio år i ett drömförhållande att, acceptera inte mindre än att ni delar på görmålen... Sen om han gör mer av vissa saker och du mer av andra det är ok, det är inte ok att någon gör allt eller mest...

Som sagt stå på dig annars gör någon annan det, det är ett bra uttryck att bära på utan att för den delen stå på andra...

En stor kram på dig och gå inte med på mindre!!!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gubben

4 juli 2007 12:46

Då det är jag som är "Gubben" i detta förhållande så vill jag meddela att det är en hel del överdrivna saker som skrivs om mig i denna bloggen.
I just denna blogg så framstår det som om jag hade stått och tittat på medans hon städade badrummet vilket inte stämmer, jag ifrågasatte detta med henne igår kväll vilket resulterade i att hon blev skitsur och har bestämt sig för att inte fortsätta med just denna bloggen för hon vill blogga i smyg vilket jag tycker är ganska fult.
Anledningen är att hon inte vill att jag skall kommentera de felaktigheter jag ser när jag läser, det jag sa då var att hon får blogga precis hur mycket hon vill men jag vill inte att hon skriver saker om mig som inte stämmer.
Är det något konstigt med det?
Hon skriver nedan att jag satt o käkade utan att fråga henne om hon var hungrig, detta stämmer inte heller för jag frågade visst, att hon inte svarade på min fråga (på mindre än en meters avstånd) antog jag var för att hon fortfarande var sur på mig (då brukar hon inte prata).
Jobba som FAN som hon beskriver nedan är fortfarande inte mycket mer än halvtid.
Själv jobbar jag 40 timmars vecka plus extra var o varannan helg för att få lite extra pengar så att VI kan göra något utöver att betala räkningar och mat, jag hör henne inte gnälla någonstans om att det kommer lite extra pengar varje månad.
Hon kan skriva i bloggen om att jag exempelvis inte hängt upp tvätten och betalat räkningarna, däremot kan hon inte skriva att jag visst gjorde detta, dock inte när vi hade pratats vid utan lite senare under kvällen.
Hon kan inte kommentera de gånger jag är snäll och hjälper till med exempelvis att jag skjutsar henne till hennes jobb då hon inte har tid/ork/råd att fixa sin egen bil.
Det enda som går att läsa om mig här är när hon är sur på mig (vilket naturligtvis bara blir negativa saker då).

 
maria

maria

4 juli 2007 13:52

Men "gubben" jag hoppas att du observerade att jag inte höll med eller ifrån... Hur det är kan ju bara ni veta men jag kan förstå att hon vill ha bloggandet för sig själv, det är ju faktiskt en dagboksform och ofta gnäller man i dagböcker, inte jämt men ofta...

Maken min vet om min blogg och han läser den men han vet oxå att det är blandat vad jag skriver... Ibland är det om en känsla man bär, ibland om praktiska saker, barnen, honom och så vidare...

Förresten så gäller ju min kommentar även dig!

Prata om saken med varandra istället!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan föreslår

6 juli 2007 11:00

Skaffa dig egen blogg istället "gubben" och låt hennes vara man kan läsa utan att kommentera med ju. Och du skriver "jag är snäll och hjälper till med exempelvis att jag skjutsar henne till hennes jobb då hon inte har tid/ork/råd att fixa sin egen bil." Vadå snäll det är väl självklart och vadå kan du inte hjäpa henne att fixa bilen då. Lever ni bredvid varandra inte tillsammans är ju min fundering faktiskt,Är allt ditt ditt och allt hennes ditt med?

 
Ingen bild

Gubben

7 juli 2007 00:37

@filifjonkan
oj oj oj.... allt mitt är mitt... du skulle bara veta hur många saker här hemma som egentligen bara är mina men som jag mer eller mindre anser vara våra... som alla får ta del av... däribland bilen
även om min bil är min bil får hon låna den ifall hon vill... därmed inte sagt att den är våran (misstolka mig rätt)
jag sköter om min bil då det behövs och lämnar in den på service när det är dags
att det är självklart att man ställer upp o hjälper till kan jag hålla med om... nu exempelvis har hon lånat bilen till sitt jobb då jag själv inte behöver den för tillfället... men skulle båda behöva den samtidigt?

 
Ingen bild

karleksdarvel

7 juli 2007 01:13

Don´t go there gubben...visst är många av sakerna hemma hos OSS köpt av dig eller nån i din närhet...bilen har jag aldrig påstått att den är annat än din och tar aldrig det förgivet attd en är våran heller...Meeeeeeeeen en sak glömmer du o nämna i detta...o det är att jag gjorde mig av med nästan hela mitt boende...jag hade ALLT...o det vet du...för jag fyllde upp en hel del av tomrummen i skåpen du hade...Skulle vara intressant o veta hur den här diskusionen kommer att sluta =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards