Direktlänk till inlägg 6 juli 2007

Godmorgon

Av karleksdravel - 6 juli 2007 09:41

Om ni inte visste det så hade jag o gubben lite tjafs häromdan, vilket resulterade till att jag kände inte för att använda min blogg längre...Men jag kunde helt enkelt inte låta bli som ni kanske märker...Saknar den och alla kommentarerna osv.

Anledningen till att jag inte ville använda den är att jag har bett gubben att inte läsa min blogg. Inte för att jag ska skriva hemligheter eller nått liknande. Han visste om att jag hade den men litade på mig (hoppas jag) men grejen är den att han ibland inte förstår hur jag tänker eller hur jag känner och ska ifrågasätta en del. Jag klarar väl inte av det då jag skriver utifrån vad som kommer upp i skallen just vid tilfällena.
Sen kommenterades det ofta felstavningar med. Det har han väl svårt för, hoppas att andra har överseende med att jag stavar fel ibland!
Sen är det väl så ibland med att man ser saker på olika vis.

Gubben vart väl mer eller mindre upprörd när jag skrev om att han hade stått o tittat på medans jag kröp på golvet o städade. Vad jag menade va mer att han satt i soffan o käkade pizza och tittade på medans huset vart rent. När han förstod inte hur jag menade när jag skrev det o vart sur för det.
Hoppas att det är löst nu och att jag kan få ha min blogg kvar =)

 
 
maria

maria

6 juli 2007 10:47

Hm, ja, nog blev han sur allt....

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

6 juli 2007 10:53

Men det går över sån tur är =)

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan funderar

6 juli 2007 10:53

Hm det där gubbar som inte tycker om att deras fruar har något eget,,eller skriver sanningen. Det gör väl ont att se det i skrift kanske vaknar hans samvete att han borde hjälpa till lite mer i vissa lägen. Men som jag alltid sagt karlar är av naturen lata. 8 st av 10 i alla fall, de kan jobba som vildar borta men hemma näe då gör de ingenting är liksom inte deras bord,nu blir väl din sambo härsken på mig men han kan ju svara då han kan göra sig en egen blogg varför skall han läsa din? Vi läser hans med då och kommenterar,Håll kvar din blogg om du vill det bestämmer du väl själv! Håll i ...

 
Ingen bild

Kärleksdravel

6 juli 2007 11:04

Grejen med karlar o städning i hemmet ligger nog mycke i deras natur lixom...Vad jag tror är att killarna inte ser om det är skitigt många gånger. Dom lyfter hellre på benen istället för att plocka upp saker många gånger. O det är väl där som det krockar mellan det kvinnliga könet och det manliga, för vi ser ALLT...sen iggnorerar jag kanske många gånger med.

Sen måste jag med säga att gubben har jobbat arslet av sig under tiden vi har varit ihop...Vad han inte kan förstå det är att min lust kanske inte är just städning när han har jobbat utan jag tycker det kan vara roligare och skönare om vi gör det tillsammans, vilket han har haft problem med emellanåt (vilket jag kan förstå emellanåt)
Just nu när jag jobbat lite så kan jag känna att det hade varit skönt o komma hem till ett hem som är i tipptopp och inte värre än när jag lämnade det. Irritationen då stiger många gånger o jag blir bara trött o går o lägger mig typ!
Sen vill ju jag ha ett hem där nästan allt ligger på sin plats och det är fint omkring en o han vill ha det men vet kanske inte riktigt hur det ska gå till.
Men men vi ska la leva ihop i många år och lär väl städa upp efter varandra i omgångar.

 
Ingen bild

Gubben

7 juli 2007 00:47

@maria
att hon har en blogg rör mig inte i ryggen
att hon skriver saker som inte stämmer i den kan däremot göra mig irriterad (som i fallet innan)
"8 st av 10 i alla fall"... varför inte 4 av 5... (vilket är lika många om man kan räkna.. men det kanske man inte skall anta att alla kan (men det låter ju iaf mera))? =)
du skrev som kommentar tidigare att ens hemliga blogg är som en dagbok... skillnaden är väl att en dagbok läser ingen annan men en blogg läser alla andra?

snacka omkull mig när jag vet att jag har rätt har många försökt med... samtliga har misslyckats (dom brukar även misslyckas när jag vet att dom har rätt... men det medger jag aldrig (att dom har rätt alltså))=)

 
Ingen bild

karleksdarvel

7 juli 2007 01:02

Men lilla gubben då...Över en timme sen dus a att du skulle lägga dig...hmmmmmmmmmmmmmm....Nu vet jag varför du är så vrång när jag är 100 på att jag har rätt!!!! Så den kommer inte att fungera i framtiden för jag kommer bara att hänvisa till det du sa om att du aldrig erkänner när andra har rätt..."är det denna gången som du inte kommer att erkänna att jag har rätt" he he he

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards