Direktlänk till inlägg 7 juli 2007

Nu har det hänt!!!

Av karleksdravel - 7 juli 2007 16:51

Det jag befarat hur länge som helst hände idag...Tjejen som vi är assistenter till gjorde ett utfall mot mig...sittandes ner i en fotölj gjorde ju inte att man direkt kom nån vart. Sån tur va så reagerade dom andra som satt i rummet på 0,05 sek, så situationen kunde lugnas ner under en liten stund...Det jobbiga va sen när hon gick in på sitt rum och skrek att hon vill inte att fittjäveln (och mitt namn) inte ska vara här. Det slog hårt måste jag säga...precis hämtat mig och går gärna inte i närheten av henne på en stund känns det som.

Over and out

 
 
trollpackan

trollpackan

7 juli 2007 17:26

Som mor till en svårt utvecklingsstörd flicka(hon gick bort sommaren-97 och var då 7 år och 7 mån) måste jag säga att det är beundrandsvärt att det finns människor som du som vill jobba som assistenter. Förstår att jobbet är svårt och hårt ibland, men de förstår själva inte bättre...även om det inte gör jobbet lättare...Kram på dig.

http://trollpackan

 
Ingen bild

karleksdravel

7 juli 2007 17:43

Oj det hade jag ingen aning om...grejen är den att jag egentligen jobbar som väktare...mitt företag är ett väktarbolag...men i just detta fallet med den här tjejen så har dom anlitat oss att hjälpa till för här är sån fruktansvärd personalomsättning. Kanske inte så konstigt då det tar på krafterna. Sån tur har jag ju världens bästa kille som stöttar mig till 100 % ibland...o gör han det inte så tror jag han är osäker på HUR han ska bära sig åt och inte för att han är ointresserad.

Än så länge har jag klarat av jobbet psykiskt...får se hur länge jag håller då denna är ett väldigt svårt fall...

Kramar får man aldrig för mycke av...kramas tillbaka och tackar för dom fina orden =)

 
maria

maria

7 juli 2007 19:56

Innan jag blev sjuk nu så arbetade jag som enhetschef för gruppbostäder för utvecklingsstörda och jag hade ett där vi hade mycket hög personaltäthet, autister som var utåt och inåtagerande...Innan det arbetade jag inom psykiatrin och dessförinnan på LVM hem för män... Var bara lugn, ha alltid ryggen fri så går det i regel bra... Tänk, jag saknar faktiskt de eldiga våldsamma killarna på LVM hemmet... Jag gillade att arbeta med dem...

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

7 juli 2007 22:27

Oj vad jags kulle vilja prata med dig just nu omd et första jobbet du pratade om...för det är just det jag jobbar med nu...en autistisk tjej som är väldigt våldsam...Idag såg jag en kniv i diskmaskinen o kände bara att jag vart rosen rasande o skrev ett brev till all personal...får la se om dom reagerar på det...jag känner inte för att bli hotad med en kniv för att det är nån idiot som inte tänker med skallen...sorry...Finns en anledning till att det finns lås på knivlådan typ *suck*

Tack för kommentaren o ursäkta mig men jag är riktigt upprörd just nu...Känns inte alls kul att veta att jag har 8 timmar med henne i morgon med...

 
maria

maria

7 juli 2007 23:20

När det gäller autister överlag så är det regler och rutiner som är det viktiga... Allt ska vara som det brukar vara och personalen ska vara densamma som det brukar...

Lås på knivlådor ska respekteras, det finns en orsak till att de finns där... På en av mina verksamheter var det en personal som fick en kniv i sig på grund av att alla kring personen inte samarbetade och höll på samma regler...

Autister är egentligen lättjobbade om man vet hur... Rutiner, rutiner och rutiner och att aldrig bryta rutinerna...

Kram och du man får vara upprörd... Skulle jag var chef för den verksamhet du arbetar på just nu så skulle jag ha varit ute på akutmöte och "läxat upp". (så dålig chef skulle jag ha varit och med all rätt)..

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

7 juli 2007 23:30

Jag skulle vilja se dig gå igång ha ha ha...Själv ser jag fram emot mötet med min ledning för att se om dom reagerar likadant som jag!!! Faen vad jag kommer spy galla till honom imorgon alltså!!! Hoppas han tål det he he he

Nu ska här försöka sovas inatt =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards