Direktlänk till inlägg 9 juli 2007

I väntan på gubben

Av karleksdravel - 9 juli 2007 07:16

Så kan jag berätta att min dotter kom hem igår och sa att hennes pappa har fått papper från försäkringskassan om att han ska betala underhåll. Resultatet av det va att han inte vill ha henne där på loven utan BARA varannan helg (som tidigare) OM jag betalar biljetterna...Hur fan kan man göra så mot sitt barn?
Hon vart skitsur på mig för att hon tyckte att jag kunde ha ringt o pratat med hennes pappa om att jag ville ha underhåll! Det gjorde jag juh!!!! 4 gånger tom!!! Fanskapet fattar inte det. Första gången jag pratade med han så sa han att det kan bli svårt då han o hans tjej ska bli särbos. Han ljög mig rätt upp i ansiktet, för dom ska inte alls bli särbos utan dom ska köpa hus nu!!!

Så idag måste jag kolla upp det här med vad som är rätt o fel när det gäller dotterns resor till o från sin pappa. Ska jag betala det eller ska vi dela på det? Ska han betala hälften så kommer jag berätta det för henne o sen så får hon göra vad hon vill med det!

 
 
maria

maria

9 juli 2007 11:23

Ni ska betala hälften av resorna... 14- åringen åker fortfarande varannan helg till sin pappa och vi ser till att han kommer dit och hans pappa ser till att han kommer hem till oss igen...

Dessutom är det inte bara underhåll du har rätt till om vi ska se till det... Cyklar, fritidsaktiviteter (idrott, ridning etc..) ska ni dela på kostnaderna för... Underhållet är till det vardagliga livet m a o kläder, mat, logi etc... Stora saker som just cyklar och kostnader för fritidsaktiviteter ska man komma överens om och dela utgifterna för...

Lycka till!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
maria

maria

9 juli 2007 13:21

En liten utmaning för dig!!! Du ska visa tre favoritsaker och det ska inte vara levande väsen utan just saker.... Lycka till!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kärleksdravel

9 juli 2007 14:33

Jag har kollat upp det med försäkringskassan nu...Och enl hennes papper så finns det inte skrivet nånstans om att det är JAG som ska betala alla resorna utan det ska vara hälften eller enl överränskommet mellan föräldrarna...Blir inte lätt det här....*suck*

Sen förstod jag inte utmaningen...Ska jag ge dig tre av mina favoritsaker eller vad?

Sitter på jobbet nu och det är lite rörigt just nu...Har varit det hela morgonen så jag lär sova rätt skönt inatt He he he

Ha en bra dag
Kram

 
maria

maria

9 juli 2007 15:11

Läs hela min första kommentar senare och långsamt!!! Kram

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

9 juli 2007 19:00

Jag läste kommentaren som att du menade att hälften av resorna ska jag betala...Sen gällande det andra skiter jag fullkomligt i just nu iaf...Vill han strida så har han inget o komma med just nu för jag har gjort precis som man ska...
Enda skulle vara OM han övertala henne att flytta tillbaka o kan strida om allt det där som du sa...men den smällen får jag ta då käns det som....Just nu så vill jag bara göra rätt för mig och att min dotter får det så bra hon bara kan...Senare kommer hon inse att allt bara handlade om pengar när det gäller honom...=)

 
Ingen bild

Kärleksdravel

9 juli 2007 19:07

Glömde berätta att jag sa till min dotter om hur det ligger till...O jag ska betala hälften helt klart...det bryr jag mig lixom inte om...men som jag sa till henne att då ska jag i princip betala varannan resa till henne tur och retur...o andra resan ska han betala tur och retur..väljer han då inte att göra detta så kommer hon bara kunna åka till sin pappa en gång i månaden...Hur kul kommer det att vara...Fy fan va skit hon kommer ge sin pappa den dan hon växer upp o fattar lite mera...Just nu skiter jag i det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards