Direktlänk till inlägg 26 juli 2007

Liten blir stor

Av karleksdravel - 26 juli 2007 22:54


Jag föddes en augustimånad -71 i Lund (mindes inte om vi bodde i hus eller lägenhet) Vid 1 års ålder förflyttar vi oss till Halmstad (jag, mamma, pappa och min storasyster som är 3 år äldre än mig)

Detta har jag fått berättat för mig i vuxen ålder: Mina föräldrar skulle ha skilt sig när JAG a 2 år gammal. Jag vet att mamma levde ensam tills hon träffade min styvfarsa när jag va 7 år. Vad som hände fram till dess är en massa dimma…jag vet att min syster ofta fick ta hand om lilla mig för att mamma skulle ut och träffa väninnor eller träffade dom underligaste karlarna som finns på denna jord, minns bla en man hon träffade som va stor som ett hus och saknade en del fingrar. Det luktade väldigt underligt hos han med kom jag ihåg (känner doften fortfarande)

Min styvfarsa förde med sig en massa tråkigheter, mamma hade inte tid med oss (inget ovanligt iof) regler började bli starkare än vanligt (visst hade vi regler men det smärtade mer att en främmad man skulle berätta för oss vad som gällde. 3 barn hade han (som jag tro aldrig gillade oss) Jag finner väl aldrig min plats i familjen… Jag hörde lixom aldrig hemma nånstans. Radhuset dom köpte samma år min lillasyster föddes förstod jag aldrig varför vi köpte, eftersom det såldes inom kort och vi flyttade ifrån Halmstad.

Inte nog med att jag fick byta skola, jag skildes från min älskade syster på samma gång (som valde att flytta hem till pappa)
3 mil var vi ifrån varandra…jag mindes knappt när vi träffades eller hur mycket vi träffades, jag minns däremot att hon kändes som en främling när vi väl träffades. Jag vet att mamma var väldigt bitter och arg när vi hade haft syster yster hemma eller vi hade varit på besök hos henne. Minnet är inte det bästa men det är kanske inte så konstigt. Jag hade önskat att jag hade ord på alla känslor jag bär inom mig som är från just min barndom. Man har en känsla av att vissa saker är på ett speciellt sätt men man vet inte varför.

Min syster lyckades inte bo hemma hos pappa speciellt länge så hur det nu gick till så hamnade hon hos en annan familj (tror hon flyttade hem till en kompis)
Själv fick man bo hemma hos mamma, styvpappa och min lillasyster (som är 10 år yngre än mig)

Lillasyster står inte i speciellt hög kurs hos mig… Pain in the ass redan från födseln.
Hon såg till att jag fick skulden för väldigt mycket som hon egentligen bar skulden till. Javisst är det kanske vanligt mellan syskon. Hon njöt av att jag blev bestraffad (med stryk) för hennes bus. Hon ställde till ett liv när hon märkte att jag fick vara uppe längre än henne på kvällarna (så mina tider vart ändrat så hon skulle vara lugn) Hon såg till att jag skulle vara hemma samma tid som henne på kvällarna!

Fortsättning följer  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards