Direktlänk till inlägg 27 juli 2007

Om natten har varit i minnens tecken så fortsätter jag här med något glädjande

Av karleksdravel - 27 juli 2007 04:51

För snart 2 år sen satt jag och pratade med en kompis om hur livet var pest o pina. Jag hade tidigare samma år hamnat djupt ner i träsket pga en del omständigheter som jag just vid det tillfället inte kunde handskas med. När augusti kom så hade jag bestämt mig för att på ett eller annat vis få slut på mitt lidande med att ta mig i kragen och göra någon nytta. Jag reggade mig på en sida för att fördriva mina vakna timmar.

Den 6:e Oktober får jag ett meddelande av en kille
”Av ren nyfikenhet så måste jag ju skriva någonting nu, du hade ju varit inne på min sida o kollat, nyfiken som man är så är man juh tvungen att kolla tillbaka o du såg ju intressant ut så då fick man juh lite vad du var för en också o sen när det stod en massa anledningar till varför du inte svarar på massa meddelanden så kände jag ett tvång att testa
så får jag inget svar på detta så vet jag att jag inte har något här o göra längre…så nu hoppas jag verkligen på ett svar =)

Åhh,, så alvarligt tar jag faktiskt inte på detta…jag kände mest för att skriva något bara o iom att jag inte kom på något bättre fick det bli detta.”

Så var det allt började…med just dom orden. Mess på sidan blev till msn och vi satt dagarna i ända o pratade om allt och inget typ. Jag minns att vi pratade om bowling och att vi skulle bowla en dag.
En dag sitter jag hemma med mina tårar och känner att jag håller på att falla tillbaka till mitt illamående jag. Då ringer en vän till mig för att säga att hon har beställt biljetter till mig så att det var bara för mig att packa väskan för jag skulle upp till henne i ett par dagar.
Jag skulle byta tåg i Göteborg. Ett mess blev skickat att ville han träffas så var jag på station den o den tiden! Han slutade sitt jobb samtidigt som tåget var inne, så det skulle han hinna (han jobbade granne med stationen nästan) Mötet med honom var varken bra eller dåligt. Hej fick vi sagt och vi gav varandra en kram. Sen minns jag inte resterande av det samtalet. Jag hade nog mest i tanken att jag såg fördjävlig ut. Blodsprängda ögon och mysbyxor (minns än idag vad jag hade för kläder) En massa messande blev det under den helgen och vi bestämde oss för att säga hej till varandra när jag skulle hem igen.

Helgen efter vart det äntligen bestämt att vi skulle bowla. Han hade varit på fest på fredagen och skulle komma till mig på lördagen. När jag inte hört från han när kl var över 1 den dagen blev jag orolig över att det inte skulle bli någon o messade honom. När jag då fick svaret att ingenting skulle få han till att inte komma den dan. Han kom (bra bakis) i lagom tid så vi kunde åka o bowla, sen hem till mig för att käka mat (som jag hade gjort i ordning innan) Vi satt o kollade på film under kvällen. När kl var 12 på natten så hade jag inte hjärta att be han åka dom där 14 milen hem så jag sa till han att det va okej om han sov i min soffa.
Han sov aldrig där och han åkte aldrig hem, tänk själva.
Efteråt kan jag förstå min känsla att jag aldrig trodde att han skulle mena alvar med att han verkligen tyckte om mig. Jag kunde lixom inte få in det i min skalle. Så nu snart 2 år efter den händelse så är jag lika glad över att han föll för just mig!

Även om jag inte visar det speciellt mycket, så älskar jag han otroligt mycke. You Are My Hero

 
 
Ingen bild

Filifjonkan tittar in

27 juli 2007 07:39

Godmorgon på dig. Så gulligt skrivet och vad roligt att det blev ni då.Ibland hittar man varandra på irrvägar. ( sen ang min blogg och dagens bild,,du skall inte alltid ta så allvarligt på mina bilder för ibland är de inte så exakta om du förstår. Ibland har man lust med vissa saker men det är svårare än man tror så det kan betraktas som önsketänkande)men som du förstår så avskyr jag rådjur som äter frukost jämt på mina odlingar. Ha en bra fredag med dig....

 
Hannele

Hannele

27 juli 2007 08:48

Underbart, det gäller bara att ta emot när kärleken kommer :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

27 juli 2007 10:05

Godmorgon på dig!!!
Vilken söt historia och dessutom sann... det är inte alltid så..

Förstår att du minns... i detalj...

Kram på dig och ha en bra dag!!!

 
gulligagumman

gulligagumman

27 juli 2007 10:45

Har läst alla dina bloggar på en gång nu, vad tufft av dig att berätta!!
En stor kram till dig!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

27 juli 2007 12:22

Filifjonkan. Då förstår jag ditt sätt o skriva lite så jag ska med mer känsla skriva en kommentar.

 
Ingen bild

Kärleksdravel g

27 juli 2007 12:23

Hannele. Det tog ett tag innan jag tog emot den men jag lyckades iaf =)

 
Ingen bild

Kärleksdravel

27 juli 2007 12:24

Maria. Klart man minns en sån sak i detalj =)
Ha en bra dag du med/kram

 
Ingen bild

Kärleksdravel

27 juli 2007 12:25

Gulligagumman. Du verkar vara den enda som har läst det där (med tanke på kommentarerna) så jag tackar innerligt åt det där. Vet inte riktigt varför jag skrev det utan kände väl bara för att jag va tvungen att få ner en del av mina minnen =)
Ha sttor kram tillbaka till dig =)

 
decembertjej

decembertjej

27 juli 2007 12:51

Jag har kommenterat på det förra inlägget men skriver även här för jag är så jäkla glad för det du berättar om. Det är ju en sån där historia som knappt finns. Tänk att hitta kärleken sådär, där man minst anar det. I believe in destiny. Kram!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

27 juli 2007 13:02

Tack ännu en gång för det du skriver. Ödet är mitt efternamn. Its meant to be/kram

 
trollpackan

trollpackan

27 juli 2007 13:49

Ja, riktigt romantiskt! Skönt att det finns sån´t här i världen, det borde finnas mera av det.:)
Och det andra du har berättat..ja, livet är inte alltid så lätt, och oftast blir det inte som man har tänkt...har ju också varit med om en del...jag brukar försöka trösta mig med att det kanske gör mig mer ödmjuk inför livet och att jag kanske förstår andra människor i svårigheter bättre...Stor kram till dig!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Kärleksdravel

27 juli 2007 14:23

Trollpackan. Livet är inte en dans på rosor men omm an nu ska beskriva det i blomspråket så kändes det ibland som om livet var en dans på kaktus eller nått sånt. Jag har kommit fram till att jag har fostrat mig själv på så vis att jag aldrig skulle bete mig som mina föräldrar har gjort mot mina egna bar.
Tack för kramen den värmde!

 
zofii

zofii

29 september 2007 03:38

På din omröstning röstade jag att jag är en beundrare som kollat in din blogg. Varför?! Jo, för efter att läst hela denna sida så beundrar jag dig. Du starka kvinna, jag beundrar dig så otroligt.
Helt underbart att du fann kärleken när du verkligen minst anade det. Jag är en riktig romantiker. Och nu fick jag ännu ett bevis att ödet och romantiken finns! Inte alla som tror det nuförtiden, tyvärr. Inte alla som har hopp och tron.
Jag önskar dig all kärlek och lycka i livet!
Många kramar till dig!!!

http://zofii.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

29 september 2007 13:54

Kul med lite beundrarinnor...du är mer än välkommen tillbaka Zofii

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards