Direktlänk till inlägg 10 augusti 2007

Mitt i natten

Av karleksdravel - 10 augusti 2007 02:20

Nu har jag sysselsatt mig med att skriva ett brev om vad lagen säger om underhållsbidrag till min dotters pappa! Hoppas han tar sitt förnuft till fånga nu bara!

Detta är en liten del i vad jag skrev som jag vill dela med mig till er =)

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att du inte förstår varför du betalar underhåll!
Jag har inte ringt dig pga att jag inte vill ha luren i örat eller ha någon som skriker
åt mig (den chansen har jag inte velat ta) Men att du inte verkar förstå att din
dotter tar stor skada av att du har tjafsat om underhållet (Trots att jag gav dig
några chanser till att komma överrens med mig utan att blanda in andra) Nu vill du inte betala halva resbeloppet så hon kan komma och hälsa på dig! Jag däremot betalar min del eftersom jag anser att en relation med sin pappa är viktig.
OBS! Detta är information jag har fått från XXXXX samt att du inte valde att betala underhållet  från det att jag tog upp det med dig att det var jobbigt för oss eller på ett eller annat vis ville hjälpa till med att se till att Mikaela har det bra där hon bor!
XXXXX är inte hennes pappa och jag anser inte att han ska behöva jobba ihjäl sig för att försörja henne (det är inte hans dotter) Jag har hittat lite information på nätet som du kan få ta del av…Jag har bara plockat ut det som jag anser berör dig och mig…Vill du läsa  mer om det så får du höra av dig så ska jag ge dig adressen…men så här säger lagen först och främst!

7 kap. Om underhållsskyldighet

1 § Föräldrarna skall svara för underhåll åt barnet efter vad som är skäligt med hänsyn till barnets behov och föräldrarnas samlade ekonomiska förmåga.
När föräldrarnas underhållsskyldighet bestäms skall hänsyn tas till barnets egnainkomster och tillgångar samt till barnets sociala förmåner under beaktande av
vad som följer av föreskrifterna om dessa.




Känns jobbigt att behöva skriva ett sånt brev till han som jag tänkte dottern skulle
få överlämna till honom imorgon då hon ska dit!  
 
tussegumman

tussegumman

10 augusti 2007 06:46

Om det inte går att tala med varandra tycker jag att det är bra att man kan skriva ner det man känner! Du är ju saklig i ditt brev så det kan ju inte bli tagit fel! Jag hoppas det löser sig för dig/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kärleksdarvel

10 augusti 2007 07:10

Tussegumman. Tack för din kommentar...nu gör det allt mycke lättare att ge han brevet...Ska bara hitta en fungerande skrivare så jag får ut det Ha en bra dag Kram!

 
Erika

Erika

10 augusti 2007 09:02

Hoppas verkligen det löser sig på bästa sätt för Din dotter. Jag har en gång för många år sedan varit i din situation med ett av mina barn. Så jag vet precis vad du går igenom. Tar sitt ansvar är båda föräldrarnas skyldighet, inte bara en av dom.

Önskar Dig en bra helg!

http://ericha.bloggagratis.se

 
gulligagumman

gulligagumman

10 augusti 2007 11:34

Bra gjort! Det är ju jättebra att du skriver ett brev, ni måste ju kunna kommunicera på nåt sätt. Hoppas det löser till det bästa.
Kram!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

10 augusti 2007 20:54

Erika. Tack för din kommentar Jag hoppas med på att det ska lösa sig till det bättre. I hans fall tror jag inte han vet vad ansvar är!
Önskar dig med en trevlig helg =)

 
Ingen bild

Kärleksdravel

10 augusti 2007 20:55

gulligagumman. Jag hoppas med att det löser sig...men han verkar hopplös...
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Ovido - Quiz & Flashcards