Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Jag vill oxå vara ett gnällO

Av karleksdravel - 27 augusti 2007 09:09

Igår trodde jagverkligen att jag skulle gå av...Dels hade jag riktigt ont i kroppen efter att ha stått upp o jobbat i tre dagar (men sa inte ett ord till någon) ville bara hem till min säng och sova (men sa fortfarande inget)
Min kollega däremot gnällde över ALLT!
Åhh va jag är hungrig (hon är ingen smal smärtig tjej)
Nu är det 4 timmar och 20 min kvar tills vi slutar,nu är det 4 timmar och 10 min kvar tills vi slutar,nu är det 4 timmar kvar tills vi slutar GAAAHHHHH...
Sen fick vi ett sms av våran gruppledare som undrade om pass som var lediga i veckan dels måndag natt och tisdag natt! För det första så hinner jag inte få samtalet innan hon lyfter upp telefonen och ringer upp gruppledaren (ETT FEL!) Sen undrade jag om hon hade tagit bägge passen...Hon hade bara tagit tisdag natt då jag undrade om inte hon kunde ta måndag natt istället då jag redan jobbade på måndagen och kunde ta tisdagen...men näää det passade ju inte henne (oj, va påväg att kalla henne nått dumt)
Men hon ska ta sin utbildning snart så det kanske blir ordning på henne med! Samtidigt som att jag har aldrig betett mig som henne när jag har varit ny heller.
Man ringer inte med sin privata telefon när man är hos en kund som har hyrt in oss för att vara där!
Man försöker hålla sig trevlig med personal och kunder så man inte ser ut som en tjurpotta (som hon) och sen sitter man inte öppet på en resturang och äter när man jobbar på ett annat företag! Regler som inte direkt finns men som i dom flesta människor borde finnas oskrivet. Man ska synas så lite som möjligt men ska ändå finnas till hands obemärkt...Så är det att jobba som väktare...

Skönt att komma ner till Halmstad och få jobba med riktigt utbildade människor.

 
 
maria

maria

27 augusti 2007 09:36

Godmorgon! *gnällis*ler*... Du har all rätt att gnälla, det skulle jag med göra!!!

Hoppas att dagen blir bra för dig, vännen!!! Kramarom!!!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
helga

helga

27 augusti 2007 10:14

Javisst kan man bli less när kollegor bara gnäller!! Lagom är ju som känt är bäst. Med en positiv inställning blir ju det mesta mycket enklare.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

27 augusti 2007 10:16

Jobbigt att jobba med människor som är socialt inkompetenta! Jag förstår din frustation. Hoppas du får en bra dag idag/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

27 augusti 2007 10:17

Godmorgon på dig med Maria. Jag är ju inte den som gnäller till allt o alla...bara dom närmsta (gubben och bloggen) he he he

Ha en bra dag du med kram

 
Ingen bild

Kärleksdravel

27 augusti 2007 10:18

Helga. Jag håller med dig =)

 
Ingen bild

Kärleksdravel

27 augusti 2007 10:19

Visst är det Tussegumman. Men förhoppningsvis så behöver jag inte göra det allt för ofta
Ha en bra dag du med kram

 
Alma

Alma

27 augusti 2007 11:37

Frustrerande var ordet! Tut du slipper öket ett tag!
Ha en bra dag!
Hälsa Halmstad där min mamma bor

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

27 augusti 2007 11:59

Oj det hade jag ingen aning om...Vem vet man kanske känner henne då man har bott nästan hela sitt liv i Halmstad =) Men jag ska hälsa Halmstad det lovar jag dig

Kram

 
gulligagumman

gulligagumman

27 augusti 2007 21:17

Man slipper aldrig såna människor tyvärr, dom finns överallt. Tur du sipper henne snart haha.
Kram och sov gott!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
flikkha

flikkha

27 augusti 2007 21:56

Jobbigt med sådanna vänner/kollegor! Uch! Finns även bland klasskompisar :( Kram på dig!

http://flikkha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

28 augusti 2007 07:57

Gulligagumman. Hon finns ju kvar i företaget men det är inte ofta jag behöver jobba med henne sån tur är

Grattis än en gång till körkortet
Kram

 
Ingen bild

Kärleksdravel

28 augusti 2007 07:58

Flikkha. Ja det är verkligen skitjobbigt men som du säger dom finns nog hos klasskamraterna med

Kramar om =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karleksdravel - 24 oktober 2007 10:55

Som många andra med mig så har jag flyttat hit...o jag skulle bli jätteglad om ni ville komma o hälsa på mig...tröttnade på att inte ha en fungerande blogg så jag flyttade över till min gamla blogg. När jag får ordning på sidan, som jag känner på mig...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 10:15

JAG HAR BARA EN FRÅGA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ÄR DET INTE FREDAG SNART? ...

Av karleksdravel - 23 oktober 2007 08:41

Jag har varit lite frånvarande i några dagar nu och inte skrivit något alls...igår hade jag en bra ursäkt då jag inte ens kom in på bloggen. Likaså fram tills för en stund sen =)Hade lite flax igår då jag fick ett samtal från jobbet halv 10 om jag ku...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 19:31

Nu är jag så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen...Mamma ringde för en stund sen och pratar om väder o vind om en massa ointresanta saker som jag verkligen skiter fulkomligt över men väluppfostrad som man är så lyssnar man o mmmmar emellanåt osv...

Av karleksdravel - 20 oktober 2007 09:30

Igår jobbade jag hela dagen s när jag kom hem så vart jag så ruggit trött att bloggen vart drabbad...somnade till en kortis på soffan och sen satt vi ändå uppe till strax efter 2. Vad i hela fridens namn gör jag uppe nu då?Idag är det städning som gä...

Presentation

Omröstning

Var ska ni fira jul
 Hemma själv
 Hemma med familjen
 Hos mamma el pappa
 Dela ut mat för dom hemlösa
 Utomlands

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards