Alla inlägg under augusti 2007

Av karleksdravel - 11 augusti 2007 10:58

Jag är inte direkt pigg idag måste jag erkänna. Det vart utgång igår iaf (längesen sist) Gubben är ju mer van vid det livet just för tillfället. Jag har mer eller mindre tröttnat på det känns det som! Men men man får ju ställa upp emellanåt.

Vi hade bestämt igår om att vi kanske skulle ta oss en tur längs kusten uppåt landet! Men när dom utlovade regn så slog vi bort tanken, men idag verkar det vara rätt skönt väder (trots att solen inte är framme) men jag får inte upp gubben juh!
Får väl gå in till han om en stund och lägga en pissemiss på hans nos så kanske han vaknar till liv =)

Först ska jag nog ta och hälsa på alla som har hälsat på mig dom senaste dagarna när jag har varit lite upptagen. Hoppas ni har förståelse och att jag inte glömmer bort mina kära bloggvänner =)

Av karleksdravel - 10 augusti 2007 20:56

Idag vart jag väckt av lillan halv 12 pga att jag var tvungen att försöka vara vaken en liten stund innan vi for för att lämna henne på tåget (till sin pappa)
Besökte en kompis till gubben (som har en godisaffär) en stund för att sen hem och funderade ut nån mat (kinamat till mig och kebabtallrik till gubben) Vi skulle ta och kolla på Ondskan (med Andreas Wilson) men gissa vem som somnade. Vaknade till en stund för att sen återvända till soffan och somna igen.
Nu är jag iaf uppe men inte direkt pigg...Vi diskuterade om att ev dra ner till stan en sväng för att gå ut på stället där gubben jobbar! Men jag vet inte hur kul han tycker att det är att gå med mig iof då jag ÄLSKAR att dansa och det gör inte direkt han! Så nu väntar vi och ser vad som händer.

Polaren (som jag hade tänkt dra med ut) svarar varken hemma eller på mobilen eller på msn så jag vet inte om jag ska vara orolig? Hon kanske bara helt enkelt är upptagen.
Bara hon inte mår dåligt igen och vägrar svara när man ringer, näää (slår bort tanken!

Nu ska jag ta o käka lite godis och sen får jag se vad som händer...Ha en trevlig kväll alla
Kram

Av karleksdravel - 10 augusti 2007 07:10

50 min kvar sen ska jag masa mig hemåt till mina bäbisar *längtar*

Av karleksdravel - 10 augusti 2007 02:20

Nu har jag sysselsatt mig med att skriva ett brev om vad lagen säger om underhållsbidrag till min dotters pappa! Hoppas han tar sitt förnuft till fånga nu bara!

Detta är en liten del i vad jag skrev som jag vill dela med mig till er =)

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att du inte förstår varför du betalar underhåll!
Jag har inte ringt dig pga att jag inte vill ha luren i örat eller ha någon som skriker
åt mig (den chansen har jag inte velat ta) Men att du inte verkar förstå att din
dotter tar stor skada av att du har tjafsat om underhållet (Trots att jag gav dig
några chanser till att komma överrens med mig utan att blanda in andra) Nu vill du inte betala halva resbeloppet så hon kan komma och hälsa på dig! Jag däremot betalar min del eftersom jag anser att en relation med sin pappa är viktig.
OBS! Detta är information jag har fått från XXXXX samt att du inte valde att betala underhållet  från det att jag tog upp det med dig att det var jobbigt för oss eller på ett eller annat vis ville hjälpa till med att se till att Mikaela har det bra där hon bor!
XXXXX är inte hennes pappa och jag anser inte att han ska behöva jobba ihjäl sig för att försörja henne (det är inte hans dotter) Jag har hittat lite information på nätet som du kan få ta del av…Jag har bara plockat ut det som jag anser berör dig och mig…Vill du läsa  mer om det så får du höra av dig så ska jag ge dig adressen…men så här säger lagen först och främst!

7 kap. Om underhållsskyldighet

1 § Föräldrarna skall svara för underhåll åt barnet efter vad som är skäligt med hänsyn till barnets behov och föräldrarnas samlade ekonomiska förmåga.
När föräldrarnas underhållsskyldighet bestäms skall hänsyn tas till barnets egnainkomster och tillgångar samt till barnets sociala förmåner under beaktande av
vad som följer av föreskrifterna om dessa.




Känns jobbigt att behöva skriva ett sånt brev till han som jag tänkte dottern skulle
få överlämna till honom imorgon då hon ska dit!
Av karleksdravel - 9 augusti 2007 22:43

Av karleksdravel - 9 augusti 2007 22:38

När jag vaknade i morse kände jag mig på dåligt humör, men det var jag bara glad för.
Det visade ju bara att jag hade känslor. Sedan tog jag barnsalva istället för tandkräm på tandborsten. Då förstod jag att även den bästa kunde göra fel. Jag kände mig djupt tacksam för den insikten. När jag öppnade kylskåpet föll ett mjölkpaket ut, gick sönder och stänkte ner mina byxor och skor. Jag intalade mig att det va bra för ovanlädret. Byxorna skulle jag ändå tänkt byta. Under tiden kokade kaffet över. Det fick mig att komma ihåg att kaffe på fastande mage är hälsovådligt.

Just som jag slagit igen ytterdörren märkte jag att nycklarna låg där inne. – Den stunden, den sorgen nynnade jag och tänkte på att jag inte behövde bryta mig in förrän efter arbetet. Att dom nya byxorna fastnade i cyelkedjan och att jag körde rakt in i grannens häck spelade egentligen ingen roll. – Tur att det inte var ännu dyrare byxor, mumlade jag glatt

jobbet tog jag in kaffemuggen till skrivbordet och råkade spilla det mesta på manuset till kvartalsrapporten. – Tur det bara var fjortondagarsjobb som blev förstört. Det kunde ha varit tre veckors arbete, ropade jag ut i korridoren. Förresten hade jag ändå tänkt arbeta om det.

hemvägen skulle jag ta ut pengar men mitt kort försvann i bankomaten och kom inte ut igen. – Nåja, de pengarna hade jag ändå bara gjort av med, filosoferade jag lugnt och tillämpade lite avslappningsteknik.

Låssmeden kostade bara 200 kr och explosionen när jag knäppte på TV:n blev inte särskilt kraftig. Nu kan jag äntligen köpa mig en ny tv och så blir omtapetseringen äntligen av. Så bra!

Det är fint att tänka positivt, tänkte jag och kastade mig i sängen så benen (på sängen) vek sig, annars vet jag inte vad som skulle kunna gått snett idag =)

Av karleksdravel - 9 augusti 2007 22:02

Lite jobbigt att lämna ungarna hemma men men vad ska man göra...Jag kan gosa med dom i hela 3 månader till (hoppas vi blir av med dom)
Ja det kanske låter brutalt men jag kan bara inte ha fler än 2 katter i en lägenhet...Nu kanske Diezel inte blir så skygg som hon vart innan hon vart dräktig. Jag ville ha en kull på henne för att få henne så där gosig som jag vill att katter ska vara =)
Det kommer att vara assvårt att lämna bort dom!
Nån som vill ha  en eller två får hemskt gärna höra av sig.

Inatt tror jag det kommer att gå lättare att jobba då jag har sällskap för ovanlighetens skull...Så skulleman bli riktigt trött så kan man nog få slumra till en stund eller två =)

Nu ska jag ha mig lite kaffe och en cigg..

Arriverderci

Av karleksdravel - 9 augusti 2007 15:47

Uppe tidigt (som ni kanske märkte) sen har vi hållt igång för att få liiite ordning (svärmor skulle komma och kolla på ungarna) sen satt vi ute i solen och gottade oss en stund. Åkte bort till Plantagen för att dom sålde ut ALLT i butiken 50% på ALLT...Köpte mig 2 orkide med krukor och sen en julstjärna.

Hem för att göra mat Pasta carbonara, och nu sitter man här och väntar på regnet (enl radion så är den just nu i Mölndal) Svårt att tro då solen skiner som bara den och det är ett underbart väder ute (kanske skulle ut innan den hinner hit)

Som ni hör så har jag ingen tid att blogga....

Fler bilder kommer då jag får ta nån bild på ungarna utan Diezel.

Tack alla för kommentarerna...tycker det är lika roligt varje gång man öppnar och det är en kommentar från någon!
Tackar även ni andra som bara besöker min sida för att kolla in den, kul det med =)

Ovido - Quiz & Flashcards